استان کرمانشاه از نظر تعداد موارد بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها به وضعیت خوبی رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در روز‌های اخیر سیر صعودی ابتلا به بیماری نداشتیم و تعداد موارد بستری و ترخیصی نزدیک به هم هستند و در دو روز گذشته تعداد موارد بستری به کمتر از ۴۰۰ نفر رسیده است که امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند و آرامش نسبی در بیمارستان‌ها حاکم شود.

او گفت : خوشبختانه با پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهدا و امام حسین (ع) کرمانشاه از فشاری که بر روی بیمارستان‌های گلستان و فارابی بود کاسته شده است.

مرادی افزود : دستگاه اکسیژن ساز چهارم وارد استان شد و به بیمارستان فارابی انتقال یافت وجهت بهره برداری در این بیمارستان در حال نصب است.

او افزود : نکته مهم این است تا کنون اپیدمی این بیماری در شهر‌ها بود، اما پس از این باید در روستا‌ها و عشایر نیز در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید بیشتری صورت گیرد و ارائه آموزش‌های لازم توسط بهوزان و همکاران بهداشتی درمانی در مراکز روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.

مرادی ادامه داد : معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص اپیدمی بیماری کووید ۱۹ در فصل پاییز و زمستان در کشور هشدار داده است.

او افزود : با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها انتقال بیماری افزایش خواهد یافت بنابراین باید تمهیدات لازم در خصوص افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها و تجهیزات مورد نیاز اندیشیده شود.

مرادی گفت : اجباری شدن زدن ماسک و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و مردم باید رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک را بسیار جدی بگیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.