مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: پیش بینی می‌شود امسال، ۲ هزار و ۱۷۰ تن گیلاس از باغات شهرستان بافت برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین الهی فر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: برداشت گیلاس همه ساله تقریبا از نیمه خردادماه از باغات خبر، گوشک و دشت آب شروع و تا نیمه تیرماه در باغات گوغر، بزنجان و کیسکان ادامه می‌یابد.

او تصریح کرد: امسال به دلیل نزولات جوی مناسب و افزایش آب منابع آبی سطحی که بیشتر باغات گیلاس نیز در این قسمت‌ها قرار دارند، شاهد افزایش محصول به لحاظ کیفی و کمی هستیم.

الهی فر اظهار کرد: باغداران این شهرستان از میزان برداشت محصول گیلاس امسال راضی هستند.

او  با اشاره به اینکه سطح باغات گیلاس شهرستان، ۴۱۰ هکتار است که ۳۱۰ هکتار آن بارور و متوسط تولید محصول در یک هکتار امسال ۷ تن  است، بیان کرد: پیش بینی می شود طی امسال، ۲ هزار و ۱۷۰ تن گیلاس از باغات شهرستان بافت برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت تصریح کرد: ارقام مهم گیلاس در این منطقه سیاه دانه ای، سیاه خوشه ای، تکدانه مشهد، محلی، صورتی لواسانی و ناپلونی هست و مناطق مهم کشت در این شهرستان مناطق گوغر، بزنجان، کیسکان و خبر است.

او تصریح کرد: از جمله مشکلات باغداران، نداشتن هرس مناسب با توجه به حساسیت تنه و شاخه به شکستن در زمان باد شدید، برف زیاد و افزایش محصول، وجود باغات در مناطق کوهستانی و سختی دسترسی با توجه به وضعیت جاده ها و  نبود بازار رسانی مناسب و خرید و فروش  از سوی دلالان و وجود شبکه برق فشار قوی بر روی تعدادی از باغات است.

انتهای پیام/  م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار