رییس اداره جنگلداری منابع طبیعی جنوب استان کرمان از برداشت هزار تن بادام کوهی از ۲۵۰ هزار هکتار جنگل های جنوب استان کرمان خبر داد.

ایرج امیری، رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام اینکه برداشت بادام کوهی از ۲۵۰ هزار هکتار عرصه‌های جنگلی بادام کوهی در جنوب استان کرمان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود، هزار تن بادام کوهی از جنگل‌های جنوب استان برداشت شود.

او افزود: برداشت سالیانه تابع شرایط اقلیمی و بارندگی‌های سالیانه است که درختان امسال محصول خیلی خوبی دارند.

جنگل‌های جنوب کرمان

امیری با اشاره به اینکه مجریان و بهره برداران در قالب طرح مصوب و قرارداد‌های یکساله با نظارت دقیق، اقدام به بهره برداری می‌کنند، بیان کرد:  بهره برداران در طول دوره بهره برداری و همچنین احیا و توسعه سطح زیر کاشت، مطابق تعهدات احیایی می‌توانند برداشت اصولی انجام دهند.

او بیان کرد: بادام کوهی جز گونه‌های با اهمیت و از ذخایر درختان و درختچه‌های ایران محسوب می‌شود که درختی خودرو در مناطق کوهستانی جنوب کرمان است.

امیری گفت: این درخت تا ارتفاع  ۳ تا ۵ متر رشد کرده و در برابر ناملایمات طبیعت و شرایط کم آبی به دلیل نفوذ عمقی ریشه‌های آن، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

 

جنگل های جنوب کرمان

 

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در این منطقه با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی، گردشگری، فرهنگی و اقتصادی، بادام کوهی علاوه بر ایجاد یک تفرجگاه زیبای طبیعی برای منطقه در جلوگیری از فرسایش و کنترل روان آب‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

جنگل های جنوب کرمان

 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.