سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تولید مستند تلویزیونی صنایع دستی توسط مستند ساز هم استانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفائی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تولید مستند تلویزیونی صنایع دستی در استان خبرداد.

مجید صفائی با بیان اینکه این مستند توسط یکی از مستند سازان مطرح با همکاری معاونت صنایع دستی و روابط عمومی این اداره کل ساخته می شود افزود: تلاش می شود با تعامل با مسئولان رسانه ملی این مستند امسال از شبکه های برون مرزی، جام جم، دو سیما، مستند و شبکه استانی دنا پخش شود.

او بیان کرد:‌ معرفی، توسعه و ترویج صنایع دستی به مردم و هموطنان به منظور آشنایی با تولیدات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و چگونگی مراحل تولید و ساخت دست بافته ها مهمترین هدف ساخت این مستند تلویزیونی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک برای رشد و توسعه صنایع دستی و تمایل مردم به منظور اهمیت دادن به هنرهای سنتی و صنایع دستی از دیگر اهداف این اقدام محسوب می شود.

صفائی افزود: گلیم بافی، مشته، جاجیم، گلیم فرش، سبد بافی، نمد مالی، سفال گری، حور و خورجین، نمکدان و سفره نان از جمله صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.