روز خشم فلسطینی‌ها علیه طرح صهیونیستی الحاق

فلسطینی‌ها به منظور مقابله با طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری و نیز معامله قرن، چهارشنبه را روز خشم اعلام کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروه‌های فلسطینی در نوار غزه امروز یکشنبه بر سر یک برنامه کاری ملی و یکپارچه برای مقابله با معامله قرن و طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به توافق رسیدند.

طبق اعلام پایگاه خبری- فلسطینی سما، گروه‌های فلسطینی با توافق بر سر فعال سازی مقاومت همه جانبه، خواهان برپایی «روز خشم» ملی با مشارکت تمامی گروه‌های فلسطینی در نوار غزه در چهارشنبه، اول ژوئیه شدند.

گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای با عنوان «در برابر تصمیم الحاق و معامله قرن یکپارچه هستیم» بر ادامه اجرا و تکمیل فوری مصوبه‌های شورا‌های ملی و مرکزی در زمینه اذعان به «اشغالگری و انحلال پیمان اوسلو و پایبندی‌های امنیتی- سیاسی و اقتصادی آن» تأکید کردند.

شرکت کنندگان همچنین بر ضرورت پایان دادن به شکاف‌های موجود و خروج با موضعی مشترک و یکپارچه در برابر جهان تأکید کردند و گفتند خروج با موضعی مشترک، سبب توامندی برای مقابله با طرح‌های الحاق خواهد شد.

از سوی دیگر، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین شب گذشته اعلام کردند از تحرکات ملی در تمامی سرزمین‌های فلسطینی برای حمایت از سرزمین فلسطین در مقابله با طرح الحاق حمایت می‌کنند.

این دو جنبش از مردم فلسطین خواستند تا در رویداد‌های جمعی و تظاهرات‌های میدانی در برابر پروژه تروریسم و شهرک سازی بایستند.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار‌ها گفته است تصمیم دارد تا ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری را در ابتدای ماه ژوئیه به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

این در حالی است که مقامات فلسطینی گفته اند سازمان آزادی بخش فلسطین و دولت فلسطین تمامی توافقنامه‌ها و تفاهم‌ها با آمریکا و رژیم صهیونیستی را منحل خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار