مدیرکل زندان‌های گیلان گفت: دوره‌های توسعه آموزش اشتغال کاربردی برای مددجویان در دوران تحمل کیفر در هر شهرستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان گفت: اشتغال کاربردی مددجویان در دوران تحمل کیفر باعث بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه است.

او اشتغال مددجویان را راهگشای مشکلات آنان و خانواده هایشان عنوان کرد و افزود: آموزش‌های علمی و کاربردی از جمله قالی بافی، نقشه کشی ساختمان، کشاورزی، برق صنعتی، معماری، صنعت خودرو، صنایع دستی، پرورش زنبور عسل، ماهی‌های گرمابی و سردابی و غیره در زندان تحمل کیفر را برای آنان آسان می‌کند.

مدیرکل زندان‌های گیلان ادامه داد: این آموزش‌ها همچنین بستری برای مددجویان فراهم می‌کند تا با کسب مدرک در مشاغل یاد شده برای بعد از آزادی و مراقبت بعد از خروج زندان‌ها به بانک‌ها معرفی و با ایجاد شغل مورد نظر تسهیلات دریافت کنند.

محمدی اصل آمار برگشت پذیری افرادی که در زندان مهارت کسب کردند به چرخه جرم را بسیار اندک دانست و گفت: با رایزنی‌ها و برگزاری نشست‌های فنی و تخصصی در ایجاد برنامه‌های اشتغال کاربردی برای مددجویان تلاش داریم بتوانیم از بهترین منابع در راستای تحقق آموزش، اصلاح و تربیت مددجویان برای بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه استفاده کنیم.

او بیان داشت: در نشست‌های متعدد و هم فکری‌های انجام شده، پتانسیل‌های استانی شناسایی و برای هر نقطه از شهرستان که زندانی در آنجا تحمل حبس می‌کنند، دوره‌های توسعه آموزش کاربردی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان تصریح کرد: در حال تدوین و شناسایی ظرفیت‌هایی هستیم که بدانیم کدامیک از آموزش‌های کاربردی در زندان‌ها بیشتربن جذب کار در جامعه را دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.