استاندار اردبیل گفت: اخیرا بیش از ۴۵ درصد از واحد‌های راکد با اشتغال زایی هزار نفر به چرخه فعالیت برگشته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل استان گفت: از سال گذشته بحث احیای واحد‌های راکد آغاز شده و برای سال جاری ۱۵۵ طرح با برنامه ریزی‌های انجام شده با اشتغال مناسب در استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: در سال گذشته ۵۶ طرح راکد به چرخه تولید بازگشته و ۱۲۳ واحد قابل احیا نیز در دستور کار است که بالغ بر ۷۷ طرح مستعد بازگشت به چرخه تولید هستند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۲۳۹ طرح در حوزه طرح‌های ایجادی در اردبیل وجود دارد گفت: اغلب این واحد‌ها بیش از ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار به زودی به بهره برداری می‌رسند.

بهنام جو با اشاره به اینکه بانک‌ها در ارتباط با منابع داخلی خود مشکلی ندارند گفت: مدیران بانک‌های عامل در ارتباط با فرآیند تبصره ۱۸ هرگونه مشکلی داشته باشند می‌توانند در حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کنند.

او اضافه کرد: در بین بانک‌های عامل فقط بانک ملی برش شهرستانی داشته و بقیه بانک‌ها در رابطه با تبصره ۱۸شناور بوده اند.

استاندار اردبیل همچنین از متولیان ذیربط خواست تا مدارک و اسناد متقاضیان تسهیلات سرمایه‌گذاری را به دقت بررسی کنند تا این مبالغ در اختیار سرمایه‌گذاران واقعی و افرادی که قصد کمک به رونق و جهش تولید را دارند قرار بگیرد.

بهنام جو با بیان اینکه واگذاری یکی از واحد‌های راکد به بخش خصوصی در ماه اول سال۹۹ یکی از اقدامات شاخص بود افزود: در سال جهش تولید با اقدام شاخص کارخانه نساجی به بخش خصوصی واگذار شد و به گفته سرمایه گذار بعد از تعمیر و احیاء این واحد برای ۱۰۰۰نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

او اظهار کرد: راه اندازی واحد‌های تولیدی در استان در راستای جهش تولید از اهداف اصلی ماست که با تمرکز بالای مسئولان ذیربط در حال انجام است.

استاندار اردبیل ادامه داد:محصولات صادرات محوری که ارزآوری بالایی برای استان و کشور دارد مورد حمایت ماست و برای احیای این واحد‌ها تلاش مضاعفی در استان شکل گرفته است.

بهنام جو با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات واحد‌های صنعتی در استان سرمایه درگردش است افزود: واحد‌هایی که مشکل سرمایه در گردش و ثابت دارند از محل تبصره ۱۸ با هماهنگی بانک‌ها می‌توانند تامین هزینه کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.