امام جمعه ساوه فساد ستیزی و ساده‌زیستی را از مولفه‌های تقویت اعتماد عمومی به دستگاه قضا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در نشست هم‌اندیشی حقوقدانان، اساتید حوزه، وکلا و کارشناسان دادگستری ساوه گفت: با عدالت‌گستری، فساد ستیزی، ساده‌زیستی و قانون محوری اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی تقویت می‌شود.

فساد ستیزی و ساده‌زیستی از مولفه‌های اعتماد به دستگاه قضا

حجت الاسلام حسینی رعایت حقوق شهروندی را ضرورت کشور بیان کرد و افزود: رعایت تکریم ارباب رجوع و اجرای قاطعانه‌ی قوانین موجب رضایتمندی از نظام اسلامی خواهد شد.

هادی ملکی رئیس دادگستری شهرستان ساوه هم گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها، تبیین راهکار‌های حل معضلات موجود در سیستم قضائی با بهره‌گیری از نظر مشورتی نخبگان و حقوقدانان و تلاش برای کاهش اطاله دادرسی و بهره گیری از خرد جمعی برای تقویت اعتماد و رضایت عمومی به نظام قضایی است.

مجید علیپور دادستان ساوه هم با اشاره به انتظارات مردم در اعمال مجازات‌های جایگزین حبس گفت: عده‌ای از مردم مجازات حبس را آسیب‌زا می‌دانند و همواره بر تاثیرات منفی و تبعات زندان تاکید دارند و معتقدند که باید مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شود، اما متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای مجازات جایگزین حبس در جامعه ضعیف است.

ارتباط موثر دستگاه قضایی با حوزه‌های علمیه در راستای تقویت فرهنگ صلح و سازش، تقویت سطح اطلاعات عمومی برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، برگزاری نشست‌های مشترک مستمر برای ارتقای سواد حقوقی عامه مردم از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

تعامل دو سویه با انجام دقیق وظایف و ماموریت‌های محوله برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، مبارزه قاطع با فساد، تعامل قضات و وکلا برای شفافیت سازی در پرونده ها، اطلاع رسانی به موقع در خصوص پرونده‌های مهم به منظور پیشگیری از شایعه پردازی و تکریم ارباب رجوع هم از مواردی مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.