امام جمعه ساوه گفت: افزایش سواد حقوقی جامعه هزینه کمتری نسبت به مطالبات مردم در دادگستری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در دیدار با کارکنان دادگستری ساوه گفت: افزایش سواد حقوقی جامعه، هزینه کمتری نسبت به مطالبات مردم در دادگستری دارد که در سند تحول قضایی با همکاری بین بخشی می‌توان این مهم را ارتقا داد.

افزایش سواد حقوقی جامعه هزینه کمتری نسبت به دعاوی دارد

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حجم مراجعات مردم به دادگستری افزود:منشا اغلب مشکلات روانی مردم اقتصادی است که بار آن بر دوش دستگاه قضایی است.

قوانین ناکارآمد از عوامل افزایش مراجعه به دستگاه قضا

هادی ملکی رئیس دادگستری شهرستان ساوه هم وضع قوانین ناکارآمد و نداشتن کارکرد درست ادارات دولتی را از عوامل ازدیاد مراجعین به دستگاه قضایی دانست و گفت: حجم بالای ورودی پرونده‌ها و کثرت مراجعین زمینه ساز ایجاد نارضایتی مردم خواهد شد.

ملکی با اشاره به صدر جرایم این شهرستان ساوه طی یکسال گذشته افزود: سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی، تصادفات رانندگی، کلاهبرداری، خیانت در امانت و مواد مخدر به ترتیب وقوع جرم از جمله جرایمی است که در این شهرستان طی یکسال گذشته در دادسرا ثبت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

دستگاه قضا با فساد در هر سطحی که باشد مبارزه می‌کند

علیپور دادستان ساوه هم در این دیدار گفت: جرایم اقتصادی و یا متاثر از تنش‌های اقتصادی در جامعه نگران کننده است، اما دستگاه قضایی بدون تاثیر پذیری از فشار‌ها به طور جد با فساد در هر سطحی که باشد مبارزه می‌کند.

در خصوص پلاک ۸۴ هم عده‌ای تلاش کردند که از اراضی ملی و بیت المال سوء استفاده کنند که اقدام به تصور و تملک کردند، اما با پیگیری دستگاه قضائی با تاکید بر حفظ حقوق مردم عادی با سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی خواهد شد.

به مناسبت هفته قوه قضاییه رئیس دادگستری، دادستان، قضات و جمعی از پرسنل دادگستری ساوه با امام جمعه شهر ساوه دیدار کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار