آغاز هفته قوه قضائیه در استان مرکزی با گلباران مزار شهدا

در اولین روز هفته قوه قضائیه مسئولان قضایی شهرستان زرندیه مزار شهدا را گلباران کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه رئیس دادگستری، دادستان و کارکنان دادگستری و جمعی از مسئولان شهرستان زرندیه مزار ۲۵ شهید هشت سال دفاع مقدس در شهر مامونیه مرکز این شهرستان را عطر افشانی و گلباران کردند.

آغاز هفته قوه قضائیه در زرندیه با گلباران مزار شهدا

همچنین در نخستین روز از هفته قوه قضاییه، کارکنان دادگستری ساوه با حضور در گلزار شهدا، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند ورئیس و کارکنان دادگستری ساوه با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

طبق تقویم رسمی کشور هفته اوّل تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است؛ این نامگذاری در تاریخ ۲۷ / ۴ / ۱۳۷۳ از سوی قوه قضائیه برای ارج نهادن به مقام والای قضاء و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید بهشتی به شورای فرهنگی عمومی پیشنهاد شد و پس از تصویب در این شورا اعلام عمومی شد.

علت این نامگذاری شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اوّلین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در عملیات تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی است.

سازمان منافقین(مجاهدین خلق)در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی را در حالی که جمعی از بلندپایه ‏ترین و دلسوزترین مسؤولان نظام در آن جلسه حضور داشتند منفجر کردند و در پی این انفجار امام خمینی(ره) بیان کردند: بهشتی مظلومانه زیست و مظلومانه شهید شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.