رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: حدود صد هکتار از اراضی ملی تصرف شده به ارزش ۳۵۷ میلیارد تومان، رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان این که در حوزه حفظ حقوق عامه، رفع تصرف، تجاوز به اراضی ملی و منابع ملی اقدامات خوبی در استان البرز انجام شده است، گفت: به ۵۲ مورد تصرف اراضی ملی در سال گذشته رسیدگی شد اما از ابتدای امسال تاکنون بیش از سی مورد از اراضی تصرف شده به مساحت صد هکتار و ارزش تقریبی ۳۵۷ میلیارد تومان توسط قرارگاه صیانت از بیت المال رفع تصرف شده است.

فاضلی هریکندی با اشاره به اهمیت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها افزود: جذب نیرو و قضات از دیگر اقداماتی است که در سال جدید انجام شده است.

او ساماندهی پرونده‌های مسن و معوق و همچنین رسیدگی به پرونده‌های مهم ملی را از جمله محور‌های دیگر شورای قضایی استان برشمرد و گفت: سال گذشته به ۵۰ درصد پروند‌های معوق که بیش از یک سال از تشکیل و ثبت آن گذشته بود، رسیدگی شد و تا پایان نیمه اول امسال این مهم تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

فاضلی هریکندی با اشاره به تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال در استان، گفت: جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و مقابله با تغییر اراضی کشاورزی و باغات از جمله اهدافی است که در این قرارگاه تعریف شده است تا با همکاری جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، محیط زیست و دیگر دستگاه‌های متولی، محقق شود.

او در خصوص رسیدگی به جرایم مالی کارکنان دولت در استان البرز، افزود: نیازمند تقویت واحد‌های حراست و بازرسی در دستگاه‌های اجرایی استان هستیم تا با نظارت‌های لازم شاهد کاهش جرایم مالی باشیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: به منظور تقویت اقدامات و توسعه فعالیت‌های دستگاه قضایی استان البرز، بهره برداری از ساختمان جدید دادگستری استان در نیمه نخست سال در دستور کار قرار دارد.

او در ادامه با تاکید بر این که تخلفات قضات در استان البرز کمتر از یک درصد است، گفت: نظارت‌ها در این خصوص با قوت و جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.