سرپرست فرمانداری بانه گفت: بازار و مراکز تجاری شهر بانه در ایام تعطیلات آخر هفته جاری تعطیل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد امین زاده سرپرست فرمانداری بانه در جلسه فوق العاده ستاد بحران کرونا در شهرستان با اشاره به شیوع موج دوم ویروس کرونا در کردستان و وضعیت قرمز و بحرانی استان گفت: در راستای کاهش شیوع ویروس روز‌های چهارشنبه تا جمعه هفته جاری  بازار و تمام مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بانه بسته است و از مردم تقاضا می‌کنیم در این روز‌ها به بانه سفر نکنند.

اوافزود: تمام اماکن عمومی، مهمانسراها، هتل‌ها و خانه‌های مجاز مسافر در این سه روز تعطیل است و هیچ مهمان و مسافری پذیرش نمی‌کنند.

سرپرست فرمانداری بانه یادآور شد: همچنین ورودی آرامستان سلیمان بگ و دیگر آرامستان‌های شهرستان نیز در روز پنجشنبه بسته است.

امین زاده با اشاره به اهمیت سلامت مردم در این شرایط بحرانی گفت: ماه گذشته بیماری تا حدود زیادی کنترل شده و وضعیت شهرستان سفید اعلام شد، اما در روز‌های اخیر هر روز آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر می‌شود که برخی از مبتلایان جوان هستند.

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی مسوولان استانی و کشوری در هفته آینده پیک جدیدی از شیوع ویروس کرونا آغاز می‌شود که باید برای کنترل اوضاع اقدامات لازم اتخاذ گردد.

سرپرست فرمانداری بانه تاکید کرد: تعداد زیادی از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های بانه بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند که این وضعیت نگرانی در مورد بیماری را بیشتر می‌کند.

او افزود: با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم و شرایط اقتصادی مردم هم نامناسب است نمی‌توانیم همه کسب و کار‌ها را تعطیل کنیم، اما باید در همه واحد‌های تولیدی و خدماتی فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و همچنین افراد حتما از ماسک استفاده کنند.

امین زاده اضافه کرد: استفاده از ماسک برای کارکنان ادارات و ارباب رجوع الزامی است چرا که تعدادی از متبلایان به ویروس کرونا کارمند ادارات هستند لذا باید قوانین بهداشتی در ادارات توسط کارمندان و ارباب رجوع رعایت شود.

او یادآور شد: استفاده از ماسک برای رانندگان تاکسی نیز الزامی است و در صندلی عقب خودرو‌های عمومی نباید بیش از ۲ مسافر سوار شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.