رییس سازمان نوسازی مدارس کشور از اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان قزوین خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه پی گیری مصوبات سفر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به استان قزوین افزود: با امضای توافق نامه‌ای در این جلسه ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان نوسازی قزوین اختصاص یافت.

رخشانی مهر تاکید کرد:با اختصاص این بودجه ۱۹۷ کلاس درس جدید به فضای آموزشی استان قزوین اضافه می‌شود.

او افزود: از اعتبارات خیران هم ۵۰ میلیار تومان برای استان قزوین در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین در این جلسه توافق شد یک خیرمدرسه ۶ کلاسه‌ای در روستای اردک بخش طارم سفلی احداث کند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اگر خیری در ساخت پروژه‌های نوسازی و توسعه فضا‌های آموزشی در روستا‌ها ۳۰ درصد هزینه کند در پروژه‌های شهری ۵۰ درصد هزینه ساخت آن پروژه را دولت تقبل می‌کند.

رخشانی مهر ادامه داد: اجرای پروژه‌های سازمان نوسازی استان قزوین فعال است و مشکلی در تامین بودجه برای این استان نداریم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: هرچه کمک‌های خیران بیشتر باشد سهم استان هم از اعتبارات ملی بیشتر خواهد بودو مدیران استان باید در زمینه جذب خیران تلاش کنند.

او ادامه داد: در سال گذشته به استان قزوین ۲۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت و امسال می‌توانیم این بودجه را افزایش دهیم.

رخشانی مهر با اشاره به طرح سند بنیادی گفت: طرح‌های اجرا شده در این سند باید چشم انداز ۵۰ ساله داشته باشند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: با مطرح شدن طرح اجر به آجر هر کسی می‌تواند حتی با کمک یک اجر در توسعه فضا‌های آموزشی مشارکت کند.

او ادامه داد: طی سفری که به قزوین داشتیم بنا بر این شد که پروژه‌های نیمه تمام ایتان در دستور کار قرار گیرد و به زودی هم وزیر اموزش و پرورش برای افتتاح پروژه‌ها به قزوین سفر خواهد کرد.

رخشانی مهر افزود: در کشور ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز داریم و برای مشارکت همه مردم سامانه‌ای به نام مهر مدرسه فعال شده است و نسخه موبایلی آن هم به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: بر اساس تفاهم نامه انجام شده طر حهایی که پیشرفت قابل قبولی دارند تکمیل می‌شود.

جمالی پور افزود: باید حوزه ساختاری مدارس اصلاح شود برخی کلاس‌های ما فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند که باید با اعتبارات دریافت شده اصلاح شوند.

او افزود: برخی مدارس فرسوده و فاقد آب آشامیدنی هستند که در این جلسه برای رفع این موارد تفاهم شد.

استاندار قزوین هم در این نشست گفت: اعتبارات استان قزوین پاسخگوی تأمین نیاز‌های استان نیست چرا که ۸۵ درصد از بودجه استان از اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

جمالی پور با بیان اینکه ناوگان آموزشی استان قزوین فرسوده است، افزود: برای نوسازی مدارس استان با کمبود امکانات و منابع مالی روبه رو هستیم.

جوانبخت، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم گفت: هزار و ۱۷۰ کلاس درس استان قزوین نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی است.

او افزود: برای نوسازی سیستم گرمایشی مدارس استان ۴۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جوانبخت خاطرنشان کرد: پارسال خیران استان ۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس استان اهدا کردند و در حال حاضر ۱۳۶ پروژه نیمه کاره و یا در دست اجرا در استان وجود دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: هزار و ۸۰ کلاس درس در استان، استاندارد سازی و هزار و ۴۲۰ کلاس هم مقاوم سازی شده است.

او افزود: هزار و ۲۹۲ کلاس درس فرسوده هم در استان تخریب شده است.

رحمانی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه هم بر پیگیری تأمین بودجه نوسازی مدارس از وزارت کشور، تأکید کرد.

عباس پور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در مجلس هم در کمیسیون آموزش و پژوهش، پیگیر تأمین اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار