معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور گفت: با هدف گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی امسال برای مدرسه سازی با مشارکت خیران، فضا‌های آموزشی مورد نیاز تحصیل دانش آموزان تأمین می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خیبر بیدار پور معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت : پارسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد مدرسه سازی داشتیم و امسال هدف گذاری ما پیش بینی ۲،۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه کرد در مدرسه سازی است که سهم استان قزوین ۳۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

بیدار پور افزود : تأمین نیاز‌های آموزشی استان نیازمند مشارکت خیران و همه مردم است و ما تنها با کمک همه جانبه مردم قادریم مشکلات و چالش‌های خود را حل کنیم.

او بیان کرد: باید انگیزه‌های تشویقی برای خیرین مدرسه ساز را احیا کنیم و در این میان معافیت مدارس خیر ساز از پرداخت هزینه انشعاب آب، برق و گاز می‌تواند گام مهمی در اعتمادسازی مردم در همراهی با این طرح باشد.

بیدار پور تصریح کرد: در امر مدرسه سازی هر گونه کمک اندک هم برای ما ارزشمند است و می‌تواند تأثیرگذار باشد به همین دلیل با اجرای پویش «آجر به آجر» برای جذب و مشارکت همه آحاد مردم و خیرین داخلی و خارجی برای ساخت مدرسه راه‌اندازی شده است.

او افزود: معاون سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال ۹۷ اعتبارات ملی نوسازی مدارس استان ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ۹۵ درصد تخصیص یافت و این رقم در سال گذشته به ۴۳ میلیارد تومان با با ۳۷ درصد تخصیص محقق شد.

بیدار پور تصریح کرد: اعتبارات خیرین از هزار میلیارد تومان به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که هدف گذاری امسال در استان ۳۰ میلیارد تومان و در سال آینده بیش از ۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان اعتبارات ملی به قزوین تخصیص یافت که ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات گرمایشی بود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: طرح «آجر به آجر» با هدف جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین و ساخت مدرسه در مناطق مختلف در همه استان‌های کشور اجرایی می‌شود و در این راه به کمک همه مردم نیازمندیم.

جمالی پور استاندار هم در این نشست با بیان اینکه قزوین در فضا‌های آموزشی با چالش‌های زیادی مواجه است، گفت: هنوز برخی مدارس با بخاری گرم می‌شوند.

استاندار، راه عبور از مشکلات را اعتماد بخشی به مردم دانست و افزود: مدرسه منزل دوم فرزندان است و اگر به مردم اعتماد بخشی کنیم، خانواده‌ها برای اعتلای منزل دوم همکاری می‌کنند.

او افزود: در صحنه‌های مختلف شاهد حضور مردم را بوده ایم و این ظرفیت بی شماری برای کشور محسوب می‌شود.

جمالی پور خاطرنشان کرد: اگر مردم در ماه ۲۰ هزار تومان پس انداز و برای مدرسه سازی هزینه کنند رقم قابل توجهی می‌شود.

استاندار گفت: باید جهاد اجتماعی راه بیندازیم تا حداقل دبستان‌ها با بخاری گرم نشوند.

جمالی پور با تأکید بر اینکه امنیت و آموزش مقدمه توسعه پایدار است، گفت: سرمایه انسانی مهمترین رکن هر جامعه است و نظام آموزش و پروش تولید ثروت می‌کند و رایگان در اختیار جامعه قرار می‌دهد.

او افزود: همه افراد باید ظرفیتشان را در اختیار آموزش و پرورش قرار بدهند تا نفعش به همه برسد.

جمالی پور با بیان اینکه ساختن کشور بدون هم افزایی امکان پذیر نیست، گفت: به زودی مجمع نخبگان استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: فرزندان قزوین در نهاد‌های مختلف کشور مشغول فعالیت هستند و باید در کنار نمایندگان استان قرار بگیرند.

استاندار همچنین بر اجرایی و کاربردی شدن مصوبات این جلسه تأکید کرد.

دانشگاه فرهنگیان، منشأ تحول در آموزش و پرورش

اصغری مدیر کل آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، منشأ تحول در آموزش و پرورش است، گفت: باید دانشگاه فرهنگیان در استان تقویت شود تا تمام نیاز‌های استان را از این طریق تأمین کنیم.

او با اشاره به اینکه ساختمان دانشگاه فرهنگیان فرسوده است و محدودیت فضای آموزشی داریم خاطرنشان کرد: ساختمان دانشکده فنی که از آن استفاده نمی‌شود متعلق به آموزش و پرورش است و امیدواریم با تدبیر، فضای بهتری در اختیار دانشگاه قرار بگیرد.

قزوین، رتبه اول جذب کمک‌های مردمی

بیدار پور، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس استان هم با بیان اینکه استان قزوین از نظر تعهد و تحقق جذب کمک‌های مردمی در کشور رتبه اول را دارد، گفت: پارسال اعتبارات سیستم گرمایشی در سال ۹۸ دوازده میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که تخصیص خوبی نیز در این زمینه داشتیم.

به گفته بیدار پور، مدارس خیر ساز از پرداخت حق انشعابات معاف هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار