مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: هزار و ۱۷۰ کلاس درس در استان نیازمند بهینه سازی سیستم گرمایشی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: هزار و ۱۷۰ کلاس درس در استان نیازمند بهینه سازی سیستم گرمایشی است که برای این کار ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

جوانبخت افزود: در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال آینده تمامی کلاس‌های درس استان قزوین به سیستم گرمایشی نوین مجهز می‌شوند.

او اضافه کرد: امسال ۲۰۹ کلاس درس با گرمایش سنتی و بخاری نفتی داشتیم و ۳۳۳ کلاس درس بخاری گازی، حرارت مرکزی و پکیج را نصب کردیم و در مجموع از ابتدای امسال ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی گرمایشی این حوزه هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: در روستا‌هایی که به شبکه گازرسانی متصل بودند از بخاری هرمتیک و در روستا‌های فاقد نعمت گاز از رادیوتور‌های برقی استفاده شد.

جوانبخت افزود: تعداد مدارس غیر دولتی در استان قزوین ۲۵۹ واحد است که ۷۴ درصد استیجاری، ۱۹ و نیم درصد خریداری و ۶ و نیم درصد به صورت احداثی تأمین شده است.

جوانبخت خاطرنشان کرد: ۱۲۶ واحد آموزشی ما با سازه بنایی، ۹۶ واحد فلزی و ۳۸ واحد به صورت سازه بنتی احداث شده است و به طور کلی ۲۰ درصد از مدارس غیر دولتی ما دارای استحکام است و مابقی غیر مستحکم هستند.

او گفت: بناداریم طی دو سال آینده همه واحد‌های سازه بنایی را وادار به مقاوم سازی و اجاره بنای جدید کنیم که امنیت دانش آموزان در این مدارس بیشتر تأمین شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خاطرنشان کرد: همچنین در مهرماه سال آینده ۱۹۷ کلاس درس جدید تحویل خواهیم داد که برای این کار ۷۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

جوانبخت تصریح کرد: به طور کلی ۱۰۶ پروژه نیمه کاره با زیربنای ۱۶۷ متر مربع در دست اجرا در استان داریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم.

به گفته او، برای اجرای این طرح‌ها ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان از برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در استان خبر داد و گفت: این مراسم با رویکرد رسانه و فرهنگ خیرین مدرسه ساز برگزار می‌شود و با حداقل ۳۰ درصد مشارکت مالی در پروژه‌ها می‌توانیم مشارکت خیرین مدرسه ساز را بپذیریم.

۷۵ درصد مدارس استان دارای استحکام است

جوانبخت با بیان اینکه ۷۵ درصد مدارس استان دارای استحکام است، گفت: با ۱۰ هزار و ۷۸۵ کلاس درس در استان قزوین وجود دارد که هشت هزار و۸۸ کلاس درس دارای استحکام است و یک هزار و ۴۰۲ کلاس درس نیاز به مقاوم سازی و مابقی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

مهرماه امسال ۲۱ پروژه با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان به سیستم آموزشی استان قزوین تحویل شد و در دهه فجر امسال نیز ۸ پروژه در ۳۵ کلاس درس با زیربنای سه هزار و ۹۶۵ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آماده سازی و تحویل شده است.

او بیان کرد: در مجموع از ابتدای امسال بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان پروژه در این خصوص آماده سازی و تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین افزود: از ابتدای تأسیس اداره کل نوسازی مدارس در استان قزوین تاکنون ۷۶۸ پروژه با زیربنای ۵۲۲ هزار و ۶۷۲ متر مربع آماده سازی شده است که ۲۴۵ پروژه و یک هزار و ۴۷۰ کلاس درس از این پروژه‌ها پس از سال ۹۲ اجرایی شده است.

احداث شهرک آموزشی در قزوین

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر در فاز مطالعاتی پروژه شهرک آموزشی در قزوین هستیم که با انجام این پروژه مدرسه، سالن تئاتر؛ سینما، فروشگاه‌های مدارس و همه نیاز‌های ویژه در قابل آزمایشگاه‌های متمرکز، سالن‌های ورزشی ویژه و تخصصی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.