دریانوردان هندی به کشورشان بازگشتند

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: ۲۳۳ نفر از دریانوردان تبعه هند به کشورشان انتقال داده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حمید رضا محمد حسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: براساس توافقات دیپلماتیک صورت گرفته روز گذشته ۱۹ خردادماه و در مرحله نخست، تعداد ۲۳۳ نفراز اتباع هندی که به دلیل تصمیمات جهانی ناشی  از کووید- ۱۹ و محدودیت‌های ترددی متاثر از آن، امکان بازگشت به کشورشان مهیا نبود از طریق بندر شهید باهنر بندرعباس به کشور هندوستان منتقل شدند.

او گفت: پس از شیوع ویروس جهانشمول کووید- ۱۹، برای جلوگیری از تاثیرات این ویروس نوپدید تمهیداتی از سوی مجامع بین المللی مبنی بر تردد دریانوردان اندیشیده شد که تصمیمات اتخاذی محدودیت‌های ترددی را برای اتباع کشور‌ها دربر داشت.

مدیر اداره بنادر و دریا نوردی شهید باهنر با بیان اینکه محدویت‌های جهانی اعمال شده متاثر از ویروس کرونا مشکلات ترددی را برای اتباع هندی که در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت دریایی مبادرت داشتند ایجاد کرده بود، افزود: با هماهنگی‌های دیپلماتیک بین وزارت امورخارجه دو کشور سازمان بنادر و دریا نوردی و نیروی دریایی ارتش، استانداری هرمزگان، نماینده وزارت امور خارجه در استان و سفارت هند، زمینه انتقال تعداد هزار نفر از اتباع هندی که در استان‌های هرمزگان و بوشهر به پیشه ملوانی مشغول بودند به کشورشان فراهم شد.

حسینی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته زمینه انتقال تعداد ۷۵۰ نفر از اتباع باقی مانده نیز طی هفته‌های آتی فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه در فرایند غربالگری اتباع هندی که با حضور نمایندگان مرکز بهداشت استان انجام گرفت خوشبختانه هیچ گونه علائم و مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشد، افزود: کلیه اقدامات انجام شده نظیر اخذ مجوز‌های بهداشتی، صدور روادید، غربالگری کلیه مسافرین، با حضور دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان ارشد سفارت هند به انجام رسید.

پایانه مسافری بین المللی بندر شهید باهنر (خلیج فارس) با مساحت ۳۸۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین ترمینال‌های مسافری کشور بوده که در امر جا به جایی مسافر دریایی بین ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.