در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز برای نخستین بار دانشگاه کردستان در جمع برترین‌ها قرارگرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحمت صادقی رییس دانشگاه کردستان گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی در ارزیابی عملکرد علمی و اجتماعی دانشگاه‌هاست که هر ساله نتایج رتبه‌بندی جهانی، منطقه‌ای، موضوعی و میزان تاثیرگذاری دانشگاه‌ها را منتشر می‌کند.

او افزود: رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و دانشگاه کردستان برای اولین بار در رتبه‌بندی اخیر آن موفق به حضور در لیست دانشگاه‌های برتر آسیایی و کسب جایگاه ۲۵۰-۲۰۱ شد.

صادقی تاکید کرد: در این رتبه بندی، اطلاعات ۴۸۹ دانشگاه از ۳۰ کشور آسیایی بر اساس ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد‌های صنعتی و وجهه بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: در لیست دانشگاه‌های برتر آسیایی ۲۰۲۰ تایمز، دانشگاه تسینگهوا و دانشگاه پکن از کشور چین و دانشگاه ملی سنگاپور به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

او گفت: ایران با ۴۰ دانشگاه پس از کشور‌های ژاپن، چین و هند بیشترین تعداد دانشگاه‌ها را در این سیستم رتبه‌بندی به خود اختصاص داد و دانشگاه کردستان رتبه ۲۰ را در بین دانشگاه‌های ایرانی (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه هفت را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد.

دانشگاه کردستان پیش از این هم در آخرین ارزیابی‌های پایگاه رتبه‌بندی تایمز، موفق به کسب ۱۰۰۰-۸۰۱ در رتبه‌بندی جهانی تایمز، رتبه ۸۰۰-۶۰۱ در رتبه‌بندی موضوعی (مهندسی و فناوری و علوم فیزیکی) و رتبه ۶۰۰ در رتبه‌بندی تاثیرگذاری دانشگاه‌های جهان شده بود.

انتهاب پیام/م

برچسب ها: دانشگاه ، رتبه بندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.