فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از وقوع ۲ فقره آتش سوزی در شهرستان سیروان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ رضا خورانی فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: روز گذشته طی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع ۲ فقره آتش سوزی، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او اظهار کرد: یک مورد آتش سوزی در پارک جنگلی شهر لومار و مورد دیگر در روستای سفید خانی به وقوع پیوست که با حضور به موقع عوامل انتظامی، آتش نشانی و کمک‌های مردمی، این آتش سوزی‌ها در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت جانی مهار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان با بیان اینکه علت وقوع این آتش سوزی‌ها در دست بررسی است، ادامه داد: در این حوادث مقدار ربع هکتار جو در آتش سوزی پارک جنگلی اعلام و همچنین در آتش سوزی روستای سفید خانی مقدار ۲۰۰ مترمربع از اراضی تحت کشت جو متعلق به یکی از کشاورزان طعمه حریق شد.

 خورانی مطرح کرد: به کشاورزان ، عشایر و رانندگان توصیه میکنیم با توجه به پوشش گیاهی مراتع در منطقه و همچنین فصل برداشت مزارع که حاصل تلاش و دسترنج یک ساله کشاورزان است، نکات ایمنی در خصوص روشن کردن آتش و یا پرت کردن فیلتر سیگار روشن در حاشیه جاده‌ها را حتماً رعایت کرده و از برپایی آتش بدون رعایت جوانب احتیاط اکیداً خودداری کنند ، زیرا با کوچکترین اشتباهی مزارع و منابع طبیعی طعمه حریق می‌شود و مهار آن بسیار دشوار و سخت خواهد بود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.