مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از صدور مجوز برای راه اندازی اولین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در آوج خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از راه اندازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در آوج خبر داد و گفت: برای فرهنگ‌سازی و ارائه مشاوره به مردم و راهنمایی آنان، این دفاتر در محلات کمتر توسعه یافته مستقر خواهند شد که هدف اصلی آن‌ها، مشارکت هرچه بیشتر مردم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

بیدخام افزود: با پیگیری‌های بعمل آمده اعتبار ویژه‌ای از محل اعتبارات سازمان اجتماعی کشور برای فعالیت دفتر تسهیلگری آوج اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: راه اندازی دفتر تسهیلگری موجب افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت همبستگی اجتماعی در محلات و مناطق کمتر توسعه یافته خواهد شد.

بیدخام گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با بهره‌گیری از اطلاعاتی که در عرصه‌های کالبدی، اجتماعی و فرهنگی مناطق کمتر توسعه یافته توسط دفاتر تسهیل گری به دست آمده است برنامه‌های جامعی را برای بهره‌مند ساختن همه شهروندان از خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی تدارک ببینند.

بیدخام برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های فرزند پروری، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از طریق آموزش مشاغل خانگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای تاب آوری اجتماعی، انجام مسابقات ورزشی بومی و محلی با هدف افزایش نشاط اجتماعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و مذهبی در محلات را از جمله برنامه‌های قابل اجرا در شهرستان آوج و آبگرم برشمرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار