معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین از فعالیت ۱۳ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در پنج شهرستان خبر داد.

پری میرزایی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: ۱۳ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در زمینه‌های مختلف از جمله قالیبافی، تولید و بسته بندی مواد غذایی، خیاطی، تولید عرقیجات، سفالگری، چاپ و تکثیر، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه و شرکت خدماتی در استان فعالیت دارند.

میرزایی افزود: از این تعداد چهار گروه همیار در تاکستان، سه گروه در قزوین، چهار گروه در البرز، یک گروه در بویین زهرا و یک گروه در آبیک مشغول به کارند.

او اضافه کرد: هر یک از این گروه‌ها برای آغاز فعالیت خود از بهزیستی ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کرده اند.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، پارسال ۵ گروه همیار زنان سرپرست خانوار بازتوان و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شدند.

او گفت: دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی، افزایش حس اعتماد به نفس، خودباوری و ارزشمندی از جمله اهداف اصلی این گروه‌ها است که در حال حاضر استقبال زیادی از این فعالیت در بین خدمت گیرندگان بهزیستی مشاهده می‌شود.

میرزایی گفت: سوق دادن گروه‌های همیار برای ثبت تعاونی، توسعه گروه‌های همیارجدید، عقد تفاهم نامه با سازمان‌ها وادارات مختلف برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود و تشکیل جلسه با خیران و آشنایی خیران از طرح حمایتی گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار از جمله برنامه‌های آینده بهزیستی برای این گروه‌ها است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار