فیسبوک ترامپ را به کارمندانش ترجیح داد!

شواهد حاکی از آن است که فیسبوک مخالفت کارمندان به دنبال عدم حذف پست خشونت‌آمیز ترامپ را نادیده گرفته و اهمیتی به آن‌ها نداده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات به دست آمده، به نظر می‌آید که تصمیمات اخیر فیسبوک باعث ناراحتی کارمندان این شرکت شده و آن‌ها از اقدامات اخیر شبکه مجازی مورد نظر راضی نیستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است پس از اعلام جهت‌گیری و منطق فیسبوک درباره اعتراضات اخیر، بسیاری از کارکنان شرکت آن را مورد نقد قرار داده و درخواست تجدید نظر در رفتار‌ها را به مسئولان اصلی ارسال کردند.

اطلاعات تکمیلی از عدم توجه فیسبوک به عقاید و خواسته‌های کارمندانش

اخیراً یکی از کارمندان شرکت فیسبوک در رابطه با پست تهدید‌های دونالد ترامپ اظهار کرد: «باید بگویم که شرایطی که ما مجبور به گذراندن آن هستیم برای من بسیار غیرقابل حضم است. تمام این تصمیمات شرایط را به سوی حالتی پرخطرتر سوق می‌دهد و اگر ما نتوانیم به درستی رفتار کنیم تاریخ با ما مهربان نخواهد بود». اعتراض کارمندان زمانی شدت گرفت که فیسبوک تصمیم گرفت واکنشی به پست‌های خشونت‌آمیز ترامپ نشان ندهد. این در حالی است که توئیتر همان پست را از صفحات خود حذف کرد آن را خلاف قوانین شبکه مجازی خود دانست.

بر اساس ادعای فیسبوک پست‌های منتشر شده از سوی ترامپ قوانین آن‌ها را زیر پا نمی‌گذارد. این شرکت طی انتشار پستی نوشت: «اگر پستی قوانین ما را نقض کند آن را حذف خواهیم کرد چرا که قانون برای همه صدق می‌کند». مدت کوتاهی پس از انتشار این پست، دونالد ترامپ با انتشار متنی اظهار داشت که برخورد جدی با اعتراض‌کنندگان خواهد داشت و پلیس مینیاپولیس مقابل آن‌ها خواهد ایستاد. این پست نیز از سوی فیسبوک حذف نشد و همین امر باعث شد کارمندان شرکت واکنش دوباره‌ای داشته باشند.

فیسبوک مخالفت کارمندان خود به‌دلیل عدم حذف پست ترامپ را نادیده گرفت

یکی از کارکنان فیسبوک در زیر بیانیه فیسبوک نظر خود را به این گونه منتشر کرد: «آیا برای شما خیلی سخت است که توضیح بدهید دقیقاً چه چیزی قوانین فیسبوک را نقض می‌کند؟ آیا پست اخیر اخیر ترامپ قانون را زیر پا گذاشته، اما چون استثناء است واکنشی نمی‌دهید و یا در کل این پست مشکلی ندارد؟». متأسفانه فیسبوک پاسخی به سؤالات این شخص نداد و این امر واکنش کارمندان دیگری را به دنبال داشت.

یک کارمند دیگر در این باره گفت: «شرایط من را غمگین و خجالت‌زده می‌کند. امیدوارم این تصمیم آخر فیسبوک نباشد و واکنش بهتری نشان دهد. امیدوارم شخصی در بین مسئولان علت نقض قوانین پست را تحت نظر قرار دهد». در آخر فردی دیگر از کارکنان فیسبوک نوشت: «به ما گفته شده بود هر پستی که قوانین را زیر پا بگذارد حذف می‌شود، نمی‌دانم چه اتفاقی باعث شد اهداف و ارزش‌های شرکت تغییر کند».

گفتنی است که شرکت فیسبوک هیچ جوابی برای واکنش‌های کارمندانش نداشته و به نظر می‌آید این مجموعه تصمیم دارد به طور کلی آن‌ها را نادیده بگیرد. آن‌طور که مشخص است مسئولان فیسبوک تمایلی به ایستادن در مقابل ترامپ را ندارند و منافع شخصی خود را از مقابله با نژادپرستی مهم‌تر می‌دانند.


بیشتر بخوانید: دعوت آلمان از توئیتر برای انتقال این شرکت از خاک آمریکا به اروپا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.