یک متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص طبیعت گردی در روز‌های کرونایی گفت : طبیعت گردی و استفاده از فضای آزاد به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی ایرادی ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فیض اله منصوری یک متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طبیعت گردی با درنظرگرفتن این مقررات بهداشتی در روز‌های کرونایی علاوه براینکه مشکلی ندارد بلکه موجب بالارفتن نشاط اجتماعی در این روز‌های بهاری هم می‌شود.

او گفت : ویروس کرونا بیشتر از طریق قطرات تنفسی منتقل می‌شود و این قطرات تا میزان تقریبی ۲ متر و یا ۱۸۰ سانتی متر قدرت پخش و انتقال را دارد.

منصوری ادامه داد: برخی نیز معتقدند این ویروس به صورت افشانه در محیط‌های سربسته همانند آسانسور و ... باقی می‌ماند و انتقال می‌یابد از همین رو استفاده از ماسک در چنین محیط‌هایی تاکید می‌شود.

منصوری افزود: با عطسه میزان بالایی ویروس منتشر می‌شود که سرفه و سپس صحبت کردن در رده‌های بعدی انتقال ویروس قرار می‌گیرد و پنج دقیقه گفتگو مطابق با یک سرفه زدن قوی محسوب می‌شود.

این پزشک گفت: همچنان این تذکرات باید تکرار شود و یک بحث وجود دارد که ویروس ممکن است در پروسه انتقال، ضعیف‌تر شود، ولی گرم شدن هوا در از بین رفتن این ویروس نقشی ندارد چراکه اکنون قصرشیرین که در نقطه گرمسیری استان قرار دارد در وضعیت قرمز قرار دارد و از سوی دیگر قسمت‌هایی از کشور‌های آفریقایی نیز درگیر این ویروس شده اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.