حافظی گفت: متأسفانه در بسیاری از شناور‌ها و کشتی‌های بخش خصوصی از نیرو‌های دریایی خارجی که اکثر آن‌ها به صورت قاچاق وارد کشور شدند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاپیتان حافظی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردی تجاری ایران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه انجمن صنفی دریانوردی به هیچ ارگان دولتی وابسته نیست، گفت: تنها فعالیت این انجمن در راستای حمایت از دریانوردان است و امیدواریم این حمایت از دریانوردانی که در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند ادامه و استمرار داشته باشد.

حافظی با اشاره به اینکه سازگاری باید فراهم شود که نیروهای ایرانی در کشتی‌ها و نفتکش‌ها فعالیت داشته باشند، گفت: متأسفانه در بسیاری از کشتی‌ها و شناورهای بخش خصوصی همچنان نیروهای خارجی حضور دارند که فعالیت آنها در بسیاری از موارد برای کشور مشکل‌ساز است.

او ادامه داد: اگر استفاده از نیروهای ایرانی در این بخش گسترش یابد نه تنها باعث افزایش اشتغالزایی خواهد شد، بلکه شاهد کاهش بسیاری از مشکلات در حوزه دریانوردی خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردی تجاری ایران ادامه داد: ایران جزو اولین کشورهایی بوده که شرایط کنوانسیون دریانوردی را قبول کرده در صورتی که بسیاری از کشورها هیچکدام از موارد کنوانسیون بین‌المللی را  قبول نکرده اند.

حافظی با اشاره به اینکه بسیاری از نیروهای دریایی خارجی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، گفت: متأسفانه این نیروها در شناورها و کشتی‌های بخش خصوصی بسیار زیاد است و حضور این افراد باعث خارج شدن از ارزهای بسیار زیادی از کشور می‌شود.

او با بیان اینکه با نامه‌نگاری‌ها و پافشاری و رایزنی‌های بسیار زیاد توانستیم حمایت مالی از سازمان آیسوان را برای دریانوردان رها شده و همچنین گرفتار شده در دست دزدان دریایی سومالی را جذب کنیم، افزود: ما به دلیل آنکه به هیچ ارگان و یا سازمان دولتی وابسته نیستیم، تنها از طریق ایمیل مذاکره و رایزنی‌ها توانستیم در این حوزه فعالیت کنیم و خوشبختانه تاکنون به نتایج بسیار خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردی تجاری ایران به حضور نفتکش‌های ایرانی در آب‌های کشورهای مالزی هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه انجمن صنفی دریانوردی مذاکرات بسیار زیادی انجام داد و در این مذاکرات اعلام کرد که به هیچ عنوان به مسائل سیاسی توجهی ندارد بلکه اگر تهدیدات آمریکا در حوزه نفتکش‌ها عملیاتی شود در آینده تبعات بسیار سنگینی در حوزه دریایی برجای خواهد گذاشت.

حافظی اظهار کرد: متأسفانه دزدان دریایی سومالی وابسته به هیچ دولت و یا ارگانی نیستند و به صورت قبیله‌ای فعالیت می‌کنند اما به طور قطع در این زمینه کشورهایی از این افراد حمایت می‌کنند که باعث شده دست به چنین اقداماتی بزنند اما خوشبختانه درپی چند سال اخیر فعالیت این افراد کمرنگ شده است.
بیشتربخوانید:ورود نفتکش‌های دیگر ایران به آب‌های ونزوئلا تا ۵ روز دیگر 
او با اشاره به اینکه باید حمایت‌های مالی بسیار خوبی از افرادی که توسط دزدان دریایی ربوده شده صورت بگیرد، افزود: متأسفانه شیلات درپی یکسال گذشته هیچ حمایتی از کاپیتان پناهنده دریانورد رها شده از دست دزدان دریایی را انجام نداده است.

حافظی گفت: این افراد و همچنان خانواده‌های آنها انتظار دارند با توجه به آنکه تمامی سرمایه‌های آنها در این مدت به صورت کامل از بین رفته، هم‌اکنون آنها نیاز به حمایت‌ برای گذراندن امور زندگی خود دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دریانوردی ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار