جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (سه‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به پنج میلیون و ۵۸۹ هزار و ۷۱۲ نفر افزایش یافته است. همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۳۴۷ هزار و ۹۰۳ نفر و شمار بهبود یافتگان به دو میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۵۱ تن رسیده است.

آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و هند به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-۱۹ قرار دارند.

جدیدترین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در زیر بخوانید:

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد با شناسایی ۹۴۸ نفر از شهروندان این کشور که در شبانه‌روز گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند، تعداد کل مبتلایان به ۱۵۸ هزار و ۷۶۲ نفر افزایش یافت.

این در حالی است که با جان باختن ۲۸ بیمار در این مدت، شمار قربانیان نیز به ۴ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد با مبتلا شدن ۷۸۹ نفر به کرونا در شبانه‌روز گذشته، تعداد کل مبتلایان به ۱۸ هزار و ۷۵۶ نفر رسید.

همچنین با جان باختن ۱۴ نفر دیگر در این کشور به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا، تعداد فوتی‌ها به ۷۹۷ نفر افزایش یافت.

تاکنون ۵ هزار و ۲۷ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته اند.

۴ سال پیش
تلاش مکرون برای نجات صنعت خودروسازی فرانسه در پی شیوع کرونا

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه از طرحی به ارزش ۸ میلیارد یورو (۸.۸ میلیارد دلار) رونمایی کرد تا صنعت بحران زده خودروسازی فرانسه را نجات دهد.

صنعت خودروسازی فرانسه در پی شیوع ویروس کرونا دچار ضربات سختی شد.

مکرون در این‌باره اظهار کرد: کشور ما بدون مارک‌های بزرگ خود همچون رنو، پژو، سیتروئن، دیگر همانند گذشته نخواهد بود.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد با مبتلا شدن ۲۱ نفر از شهروندان این کشور در شبانه‌روز گذشته به کرونا تعداد مبتلایان در این کشور به ۱۱۴۰ نفر رسید.

این در حالی است که ۶۸۹ نفر از مبتلایان به این بیماری در لبنان بهبود یافته‌اند و ۲۶ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
ابراز مخالفت شورای عالی سلامت فرانسه با داروی تجویزی ترامپ

مسئولین حوزه بهداشتی و سلامت فرانسه پس از بررسی داروی تجویزی ترامپ برای درمان کرونا به نام هیدروکسی کلروکین و اثبات بی اثری آن در درمان این بیماری و همچنین خطرات احتمالی مصرف آن، استفاده از این دارو را چه به عنوان درمان و چه در آزمایش‌های بالینی ممنوع اعلام کردند.

همچنین پس از آشکار شدن خطرات احتمالی مصرف هیدروکسی کلروکین، سازمان جهانی بهداشت هم استفاده از این ماده را در آزمایش‌های بالینی ممنوع اعلام کرده است.

۴ سال پیش
گذر روسیه از نقطه اوج شیوع کرونا و اعلام تاریخ جدید برگزاری رژه یادبود پیروزی جنگ جهانی دوم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد این کشور از نقطه اوج شیوع ویروس کرونا عبور کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه که پیش‌تر و در پی شیوع ویروس کرونا، مراسم رژه یادبود پیروزی در جنگ جهانی دوم را به تعویق انداخته بود، از برگزاری این مراسم در تاریخ ۲۴ ژوئن (۴ تیرماه) خبر داد.

تاکنون۳۶۲ هزار و ۳۴۲ نفر در روسیه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در این بین، ۳ هزار و ۸۰۷ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
تجویز داروی هیدروکسی کلروکین در برزیل علیرغم هشدار‌های سازمان جهانی بهداشت

وزارت بهداشت کشور برزیل دربیانیه جدید خود، بی‌توجه به هشدار‌های مکرر سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد به تجویز داروی هیدروکسی کلروکین برای بیماران کرونایی ادامه خواهد داد.

وزیر بهداشت برزیل در این بیانیه بر تجویز این دارو در مراکز بهداشتی این کشور تاکید کرده و گفت: ما آرام و راحت هستیم و هیچ تغییری نخواهیم کرد!

۴ سال پیش
شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به مرز ۷۷ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد: با ابتلای ۱۹۳۱ نفر دیگر به ویروس کرونا در عربستان، شمار مبتلایان به این ویروس به ۷۶ هزار و ۷۲۶ نفر رسید.

همچنین با جان باختن ۱۲ نفر دیگر شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در عربستان به ۴۱۱ نفر رسید.

۴ سال پیش

اسپانیا برای احترام به جان باختگان کرونا ۱۰ روز عزای عمومی اعلام کرد.

۴ سال پیش

دانمارک در پی کاهش محدودیت‌های کرونایی مرزهای خود را برای افرادی که خانواده شان در این کشور است، باز کرد.

۴ سال پیش
آمار جدید کرونا در آفریقا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آفریقا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ هزار نفر در قاره سیاه به کرونا مبتلا شده اند. به این ترتیب مجموع مبتلایان کرونا در آفریقا به ۱۱۵ هزار و ۳۴۶ تن رسیده است.

همچنین با فوت ۱۲۳ نفر در یک شبانه روز گذشته شمار جان‌باختگان کووید-۱۹ به ۳۴۷۱ تن رسید.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت کویت از ابتلای ۶۰۸ نفر دیگر به کرونا خبر داد. بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در کویت به ۲۲ هزار ۵۷۵ نفر رسید.

۴ سال پیش
آخرین آمار کرونا در ایران؛ شناسایی ۱۷۸۷ بیمار جدید

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت کرونا در ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر رسید.

او افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. 

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

او گفت: از بین مبتلایان جدید، ۳۵۲ مورد بستری و یک هزار و ۴۳۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد: تاکنون ۸۳۷ هزار و ۹۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

او تاکید کرد: ۲۵۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد با ابتلای ۴۵۸ نفر دیگر به کرونا در این کشور، شمار مبتلایان به این بیماری به یازده هزار و ۸۳۱ نفر افزایش یافته است.

۴ سال پیش
شمار جان باختگان در بلژیک به ۹ هزار و ۳۳۴ نفر رسید

وزارت بهداشت بلژیک اعلام کرد: با فوت ۲۳ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور، شمار فوتی‌ها به ۹ هزار و ۳۳۴ نفر رسید.

وزارت بهداشت بلژیک همچنین اعلام کرد: با ابتلای ۱۹۸ نفر دیگر به کرونا در این کشور، شمار مبتلایان به این بیماری به ۵۷ هزار و ۴۵۵ نفر افزایش یافته است.

۴ سال پیش
تعطیلی یک بیمارستان دولتی ترکیه به علت ویروس کرونا

یک بیمارستان دولتی ترکیه به علت ابتلای کارکنان آن به کووید ۱۹ تعطیل شد. این بیمارستان در شهرستان صاروحان از توابع استان مرسین قرار دارد که آزمایش کرونای چند نفر از کارکنان درمانی و خدماتی آن از جمله پزشک، پرستار، راننده و کارمند مثبت شده است.

۴ سال پیش
ابتلای دو وزیر شیلیایی به کووید-۱۹

مقامات شیلی اعلام کردند ظرف ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۸۹۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شد که دو وزیر دولت نیز در بین آن‌ها بودند.

۴ سال پیش
آخرین آمار مبتلایان در روسیه

روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد ۱۷۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان باخته‌اند و با مرگ این افراد که در طی یک روز بی سابقه بوده است شمار کلی قربانیان کرونا در این کشور به سه هزار و ۸۰۷ نفر رسید.

مقامات روسیه همچنین روز سه شنبه هشت هزار و ۹۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش و اعلام کردند شمار مبتلایان در این کشور به ۳۶۲ هزار و ۳۴۲ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

پاکستان از شناسایی ۱۳۵۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به ۵۷ هزار و ۷۰۵ نفر رسید. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ نفر نیز در این کشور بر اثر کرونا جان باختند و شمار کل قربانیان به ۱۱۹۷ نفر رسید.

۴ سال پیش

در مکزیک ۲۴۸۵ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند و ۲۳۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باختند و به این ترتیب شمار کل مبتلایان در این کشور به ۷۱ هزار و ۱۰۵ نفر رسید و قربانیان نیز ۷ هزار و ۶۳۳ نفر شدند.

۴ سال پیش
آخرین آمار کرونا در فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در میان اسرائیلی‌ها را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است که طی ساعات گذشته ۱۷ اسرائیلی دیگر به این ویروس مبتلا شدند. شمار کلی مبتلایان تا این لحظه ۱۶،۷۳۴ نفر اعلام شده است. تاکنون ۲۸۱ اسرائیلی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
کودکان زیر دو سال هرگز ماسک نزنند

کارشناسان سلامت و درمان در سراسر جهان از مردم خواسته‌اند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس ماسک بزنند اما انجمن پزشکی اطفال ژاپن به والدین هشدار داده است استفاده از ماسک برای نوزادان بسیار خطرناک است.

کودکان زیر دو سال نباید از ماسک استفاده کنند زیرا ماسک، تنفس شان را دشوار می کند و آنها را در معرض خفگی قرار می دهد.

۴ سال پیش

رسانه‌های عربی به نقل از وزیر کشور سعودی اعلام کردند قانون منع کامل و ۲۴ ساعته آمد و شد که از روز یکشنبه به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در سراسر عربستان اعمال شده بود چهارشنبه (فردا) لغو خواهد شد، اما شهر مکه مکرمه از این امر مستثنی خواهد بود. بنا بر اعلام این مقامات، ممنوعیت آمد و شد از ۲۱ ژوئن در مکه به طور جزئی برداشته می‌شود.

۴ سال پیش
سرگردانی مسافران در فرودگاه سائوپائولو برزیل

در پی همه‌گیری ویروس کرونا در برزیل آمریکا تصمیم گرفت کلیه پروازهای ورودی از کشور برزیل را ممنوع کند برای همین شمار زیادی از مسافران در فرودگاه بین‌المللی «گوارولوس» سائوپائولو پایتخت این کشور سرگردان شده‌اند.

۴ سال پیش

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند تاکنون به ۱۴۵ هزار و ۳۸۰ نفر افزایش یافته است و از بین این افراد ۶۰ هزار و ۴۹۱ نفر بهبود یافته‌اند. آمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور نیز به ۴ هزار و ۱۶۷ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در برزیل

برزیل اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۸۰۷ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست داده‌اند.

تا کنون ۳۷۴،۹۸۹ نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده‌ و ۲۳،۴۷۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
استفاده نکردن از ماسک در قزاقستان جریمه دارد

در پی شیوع کرونا استفاده نکردن از ماسک در قزاقستان جریمه‌های سنگین نقدی در پی دارد. شهرداری‌های قزاقستان موظف شدند افرادی که در خیابان تردد می‌کنند و کارکنان ادارات، موسسات و کارخانجات را در صورت استفاده نکردن از ماسک از چهل تا هزار دلار جریمه کنند. تا قبل از این تصمیم گیری به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کردند تذکر داده می‌شد.

۴ سال پیش
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۲۲۶ نفر و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور ۹۹ هزار و ۸۰۵ نفر گزارش شد. ایالت نیویورک با ۳۷۲ هزار و ۴۹۴ مورد ابتلا و ۲۹ هزار و ۳۱۰ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکاست.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار