مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

نمایشگاه بزرگ قرآنی در ساوه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: پس از رفع محدودیت‌های اجتماعات نمایشگاه بزرگ قرآنی در ساوه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه گردهمایی فعالان قرآنی ساوه  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در خصوص مصوبات این گردهمایی گفت: مقرر شد پس از رفع محدودیت‌های اجتماعات، نسبت به برپایی نمایشگاه بزرگ قرآنی با محوریت فعالیت‌های موسسات قرآنی در این شهر اقدام شود.

نمایشگاه بزرگ قرآنی در ساوه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به طرح مشکلات و دغدغه‌ی فعالین قرآنی ساوه افزود: ظرفیت‌های قرآنی ساوه، پتانسیل‌های لازم جهت ارتقا به استعداد‌های کشوری را دارد.

او اضافه کرد: برگزاری نشست‌های فصلی موسسات قرآنی با حضور امام جمعه و مدیران ارشاد و جلسات هم اندیشی در بین انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس و فعالان قرآنی جهت بهره گیری و ارائه مطلوب از ظرفیت‌های موسسات قرآنی برای خانواده ها، خصوصا در آستانه اوقات فراغت دانش آموزان، از برنامه‌های در نظرگرفته شده در این گردهمایی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: انقلاب اسلامی قرآن را از مظلومیت و مهجوریت خارج کرد و با فعالیت موسسات و مراکز قرآنی شاهد درخشش فعالیت‌های قرآنی هستیم.

حمایت‌های مالی و معنوی از فعالان قرآنی، تشکیل شورای تخصصی قاریان، حذف عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی برای موسسات قرانی توسط شهرداری، کمبود اعتبارات مالی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و نیز پرداخت حق الزحمه مربیان از جمله مشکلات مطرح شده از سوی فعالان قرآنی در این گردهمایی بود.

تشکیل بانک اطلاعاتی از فعالین قرآنی، توجه به فعالیت مراکز قرآنی در نقاط حاشیه و کمتر برخوردار و استفاده مناسب از ظرفیت دارالتحفیظ شهر ساوه از دیگر مشکلات مطرح شده بود.

در پایان این گردهمایی، چندنفر از فعالان موسسات قرآنی ساوه با اهدا لوح و هدایایی قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.