معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از آغاز فعالیت ۲۸ رشته ورزشی با رعایت موارد بهداشتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی مرادی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست هماهنگی که به منظور بازگشایی رشته‌های ورزشی انفرادی با حضور رئیس هیئت پزشکی ورزشی و نمایندگان هیئت‌های ورزشی استان کرمان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، به بازگشایی ۲۸ رشته ورزشی با رعایت موارد بهداشتی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: قطعاً همه دوستان می‌دانند، سلامت جامعه و تک تک افراد برای کلیه کسانی که درگیر این قضیه هستند، مهم است.

 

او افزود: باشگاه‌هایی که فعالیت خود را آغاز می‌کنند، نباید موضوع را سرسری بگیرند، بلکه دستورالعمل‌هایی وجود دارد که باید بکار گیرند.

مردای به هیئت‌های ورزشی توصیه کرد: بر باشگاه‌های ورزشی زیر مجموعه‌ی خود کاملاً نظارت داشته باشند، چرا که اگر رعایت دستورالعمل‌ها به نحو احسنت انجام شود، روی رشته‌های دیگر هم تأثیر دارد و می‌توانند سبب بازگشایی آن‌ها شود، اما اگر رعایت نشود، باعث می‌شود، همین تعداد رشته‌هایی هم که اجازه فعالیت گرفته اند، تعطیل شوند.

او با اعلام اینکه هیئت پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌توانند روی فعالیت رشته‌های ورزشی به سبب تعدد آن‌ها نظارت کنند، تأکید کرد: این نظارت بر عهده‌ی خود هیئت‌های ورزشی است که باید گزارش هفتگی خود را به هیئت پزشکی ـ ورزشی و همکاران اداره کل که برای بازدید می‌آیند، بدهند، در صورتی که هیئت یا باشگاهی رعایت نکند، این امر سبب تعطیلی فعالیت آن رشته ورزشی و یا پلمب باشگاه ورزشی می‌شود.

 

مرادی تصریح کرد: بر این اساس، فعالیت رشته‌های ورزشی تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی‌های فکری، طناب زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.

او به ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی اشاره و بیان داشت: بر اساس جلسات برگزار شده، رشته‌های آمادگی جسمانی فعلاً در استان کرمان نمی‌توانند فعالیت کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار