حمایت معاونت امور زنان از سازمان‌های مردم نهاد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: معاونت امور زنان از طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد که در راستای سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان قابل اجرا باشد و به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه السادات حسینی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور بصیری معاون استاندار، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان، موسی پور مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، نژاد زمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، احمدی نژاد رئیس مجمع سمن‌های جوانان و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان با محوریت مشارکت‌های اجتماعی در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، به انتخاب محبوبه نژاد زمانی به سرپرستی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و ضمن تقدیر از مدیرکل ورزش و جوانان استان به واسطه‌ی این انتخاب گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با این انتخاب به مدیریت بانوان بها دادند، چرا که نیمی از جامعه هدف ورزش و جوانان بانوان هستند.

 

او با تبریک این انتخاب، نژاد زمانی را یکی از بانوان فعال حوزه زنان و خانواده عنوان کرد و افزود: وی سمت مشاور امور بانوان را نیز در پرونده دارد.

حسینی ضمن قدردانی از اقدامات سمن‌های جوانان در برحان کرونا تصریح کرد: این حرکت، پویایی و نشاط که واسطه حضور جوانان شکل گرفت، ستودنیست.

 او در بخش دیگری از سخنانش از رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طی روز شنبه خبر داد و بیان داشت: سال ۹۷، شهرستان به شهرستان، آسیب‌شناسی شد و بر اساس فراوانی که به دست آوردیم از ۱۷ آسیب ۴ تا در اولویت بود.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، طلاق، بیکاری، اعتیاد و خودکشی را از جمله‌ی این آسیب‌ها برشمرد و گفت: در این سند، اولویت بندی‌هایی صورت گرفته و شاخصه‌هایی تعریف شده که ما بعد از دو سال، باید در شهرستان به شهرستان و در مجموع در استان این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

حسینی افزود: در همان نشست مطرح شد که این سند راهبردی و اجرایی است، چرا که شاخصه‌ی ارزیابی برای هر سازمانی دارد و در واقع در راستای شرح وظایف ذاتی هر سازمانی هم تعریف شده است و اینطوری از هرگونه موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل کردن پرهیز می‌شود.

 

او تصریح کرد: یکی از آیتم‌هایی که در این سند خیلی به آن بها داده شده و خانم ابتکار هم در آن جلسه به آن تأکید کردند، سازمان‌های مردم نهاد است.

 حسینی بیان داشت: ما در سال ۹۴ یک نشست منطقه‌ای داشتیم که آن موقع، ۱۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه زنان فعالیت می‌کردند، اما برای روز شنبه، طبق آماری که ارائه شد، ۱۸۰ سازمان مردم نهاد اعم از بهزیستی، ورزش و جوانان و نیروی انتظامی در سراسر استان در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کنند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به حمایت معاونت امور زنان از سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: این معاونت از طرح‌هایی که در راستای سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان قابل اجرا باشد و به کاهش این آسیب‌های اجتماعی جامعه و خانواده کمک کند، حمایت می‌کند و این فرصت خوبیست تا سازمان‌های مردم نهادی که در این زمینه فعال هستند، خود را نشان دهند.

 حسینی از برگزاری نشست سازمان‌های مردم نهاد به صورت شبکه سازی طی سال جاری خبر داد و افزود: قبل از اینکه بخواهیم این نشست را به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم، نیازمند یک آمادگی، برنامه‌ریزی و ساماندهی هستیم تا برای شبکه سازی نهایی این دسته بندی‌ها اتفاق افتاده باشد.

 

 او به برنامه‌های حوزه زنان در بحث گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: سیاست‌های تحکیم بنیان خانواده که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، این‌ها جزو وظایفی هستند که باید دنبال کنیم.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان داشت: ستاد ساماندهی آموزش مشاوره، سال ۹۷ کار خود را آغاز کرده و سال ۹۸، آقای بصیری معاون استاندار، آموزش‌ها و مهارت‌های مربوط به آن را به همه‌ی فرمانداری‌ها ابلاغ کرده اند که ورزش و جوانان یکی از دستگاه‌های اصلی در این ستاد آموزش و مشاوره خانواده استان است و می‌تواند جلوی خیلی از آسیب‌های اجتماعی را با همکاری خود سازمان‌های مردم نهاد بگیرد.

 

 او گفت: دفتر امور بانوان در راستای حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و اشتغال، سال گذشته ۸۰۰ تا خانم در حاشیه شهر کرمان را در طرحی سه ساله به همت ۱۲ تسهیل گر از جوانان آموزش داد و امسال خوشبختانه ۱۵۰ نفر دیگر به این جمع اضافه شدند.

حسینی افزود: لذا ما نیاز به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان برای بحث تحکیم بنیان خانواده، حوزه مسائل ازدواج و هم در حوزه اشتغال که بیکاری هم یکی از آسیب‌های جدی است، داریم.

 

او تصریح کرد: سند وضعیت ارتقاء زنان و خانواده استان کرمان می‌تواند محور شود، پس باید سازمان‌های مردم نهادی که به نوعی در حوزه‌های مختلف متولی هستند، بیایند و کمک کنند و به ویژه NGO‌هایی که زیر مجموعه ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند تا در سال ۹۹ شاهد یک اتفاق خوب و مبارک باشیم.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار