به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ما اولین گیمپلی که از Ghost of Tsushima در نمایشگاه E3 پخش شد، به یاد داریم، ولی از آن زمان چیز دیگری از این عنوان مهیج جز چند تریلر و تیزر توسط شرکت Sucker Punch منتشر نشد. شرکت Sucker Punch به تازگی یک گیمپلی ۱۸ دقیقهای از این عنوان را به انتشار رسانده است که نشان میدهد یک گیمپلی متفاوت، هیجانانگیز و نوآورانه را برای این بازی در نظر گرفته شده است. با هم به برخی از این ویژگیها جذاب میپردازیم.
بیشتر بخوانید: بازی Ghost of Tsushim حالت سینمایی سیاه و سفید خواهد داشت
گیمپلی جدید منتشر شده از شرکت Sucker Punch این مسئله را ثابت میکند که یک سامورایی، چقدر میتواند با طبیعت ارتباط داشته باشد که تمام عناصر طبیعی در مسیر او قرار میگیرند تا وی را به مقصدی که میخواهد، هدایت کند.
یکی از مشکلاتی که میتواند در بازیهای جهان باز برای گیمرها وجود داشته باشد، پیدا کردن مسیرها به سمت سرزمینهایی است که هنوز کشف نشدهاند. خوشبختانه سازندگان Ghost of Tsushima به این فکر بودهاند و از عناصر طبیعی به خوبی استفاده کردهاند. باد یکی از عناصر هدایتگر شخصیت اصلی این عنوان است که میتواند «جین» را به سمت مسیر اصلی هدایت کند. دودهای ساخته شده توسط انسانها نشانگر این هستند که فردی در آن نقطه منتظر کمک شخصیت اصلی است. پرندهها دیگر هدایتگران بازی هستند که جین را به مکانهای ناشناخته هدایت میکنند. در نهایت نوبت به روباهها میرسد که آنها شخصیت اصلی را به سمت مقبرههایی میبرد که ادای احترام به آنها به میزان محبوبیت شخصیت میافزاید.
کشف کردن مکانهای جدید میتواند با این عناصر و حیوانات اتفاق بیفتد، ولی برای بازگشت به این مکانها میتوان از سفر سریع استفاده کرد.
یکی از مضامینی که بازیهای اکشن بسیار به آن توجه دارند، نحوه مبارزه با دشمنان است. سازندگان Ghost of Tsushima به این نکته توجه کردهاند که بازی را برای گیمرها خستهکننده نکنند و انواع مبارزه را برای جین گذاشتهاند تا گیمرها بتوانند بین آنها انتخاب کنند.
یکی از نحوههای مبارزه با دشمنان در Ghost of Tsushima به چالش کشیدن دشمنان است که مانند بازیهای نسل گذشته انجام میشود و به راحتی با قدم برداشتن به جلو، میتوانید با دشمنان روبرو شوید و آنها را یکی پس از دیگری بکشید. روش دیگری که میتوانید مبارزه خود را با دشمنان پیش ببرید، انتخاب این است که یک روح باشید و کاملا به صورت مخفیکاری دشمنان را بدون جلب توجه بکشید. یکی از مزایایی که این نحوه پیش بردن بازی دارد، این است که دشمنان از روح که همان شخصیت اصلی بازی، جین است، میترسند و به راحتی خود را تسلیم وی میکنند.
یکی از مشخصاتی که گیمپلی Ghost of Tsushima با بازیهای دیگر دارد، توانایی شخصیسازی شخصیت اصلی بازی است، اما این شخصیسازی فقط مربوط به ظاهر نمیشود بلکه این مشخصات روی نحوه مبارزه و توانایی جین هم اثر میگذارد. با تغییر لباس و زره جین، گیمرها تواناییها و تکنیکهای جنگی خاصی را دریافت میکنند که میتوانند با آنها راحتتر با دشمنان خاص خود مبارزه کنند. علاوه بر شخصیسازی تواناییها و ظاهر لباس شخصیت اصلی، گیمرها میتوانند گلهای مختلف مجود در طبیعت بازی را جمعآوری کنند تا با آنها رنگ لباس جین را تغییر دهند.
گیمرها قبل از این که بازی را شروع کنند، میتوانند زبان بازی را انتخاب کنند که آیا دوست دارند، شخصیتها با زبان اصلی خود یعنی ژاپنی صحبت کنند یا این که به زبان انگلیسی. یکی دیگر از جذابیتهای این بازی این است که گیمرها قبل از شروع بازی میتوانند بازی را در حالت سیاه و سفید بگذارند تا تجربه فیلمهای سامورایی قدیمی را رقم بزند.
در نهایت، نوبت به جذابترین حالت این بازی یعنی حالت عکسبرداری یا Photo Mode آن میرسد. در این حالت گیمرها علاوه بر عکسبرداری از فضای بازی میتوانند حالت چهره، احساسات، نحوه قرار گرفتن لباس جین و حتی سرعت باد را آنگونه که میخواهند تنظیم کنند.
گفتنی است، Ghost of Tsushima قرار است در تاریخ ۱۷ جولای برای کنسول نسل هشتمی سونی، PS4 به صورت انحصاری منتشر شود. در ادامه، میتوانید گیمپلی ۱۸ دقیقهای منتشر شده از این بازی را مشاهده کنید.
انتهای پیام/