سرپرست کارخانه آساک دوچرخه قوچان گفت: چندماه به دلیل شرایط سخت اقتصادی معوقاتی در پرداختی‌های حقوق کارگران داشتیم که تا ۱۰ خرداد به طور کامل تسویه حساب خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، چندی پیش پیامی در خصوص شکایت کارگران کارخانه آساک دوچرخه سازی قوچان «بزرگترین کارخانه دوچرخه خاورمیانه» بدست ما رسید که متن این پیام  به شرح زیر است؛

ما جمعی از کارگران کارخانه دوچرخه قوچان در خراسان رضوی هستیم. این کارخانه با وجود این که درحال تولید است به کارگران اهمیتی نمی دهد.
 
ما ۷ ماه بدون گرفتن حقوقی کار کردیم. الان به بهانه کرونا ۳۲ نفر تعویق کار شده اند. درصورتی که کارخانه درحال استخدام نیرو دوباره است. حقوق عقب افتاده مارا نمی دهند و شکایت ما به اداره کار و ارگان‌های دولتی نتیجه ای نداشت لطفا  پیگیری کنید همه متاهل هستیم و زندگی هایی مملو از مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم.

پس از دریافت این پیام پیگیری مصاحبه با مسئول کارخانه را در دستور کار قرار دادیم و در نهایت موفق شدیم تا با سرپرست کارخانه آساک دوچرخه گفت و گویی داشته باشم.
 
 
قلیچی سرپرست کارخانه آساک دوچرخه قوچان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: مدتی است که  به دلیل تعطیلی کارخانه در پی بحران کرونا و شرایط سخت اقتصادی و ماندن قطعات دوچرخه در گمرک قادر به پرداخت حقوق کارگران نبودیم.
 
او افزود: دیروز اولین پرداختی ما به حساب کارگران واریز شد ضمن اینکه در بحث بیمه کارگری بروز عمل کردیم و در این مدت بسته های غذایی برای خانواده های کارگران در نظر گرفتیم.
 
سرپرست کارخانه آساک دوچرخه قوچان ادامه داد: طی مدت یک هفته اخیر دوچرخه ها روانه بازار شده و پیش بینی می شود تا ۱۰ خرداد ماه معوقات حقوق کارگران به طور کامل تسویه شود.
 
قلیچی بیان کرد: شرایط کنونی کارخانه به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست چراکه کارخانه‌ای با این عظمت هم اکنون با ۱۳۰ کارگر در یک شیفت فعالیت می‌کند که در برنامه‌ ریزی های پیش رو برای ۴۰۰ نفر در سه شیفت ایجاد اشتغال خواهیم کرد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
برو کار میکن مگو چیست کار // که سرمایه جاودانیست کار // ببخشید ادرس خونه این شاعر را کی بله // یه کار کوچلو باهاش دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا به داد کارگران مظلوم سیمان ایلام برسین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا به داد کارگران مظلوم سیمان ایلام برسین...
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه رییس کارخانه هم 7 ماه حقوق نگرفته // ولی اگه هر ماه حقوقش را گرفته باید چیکار کرد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
هفت ماه که حقوق نگرفته اند؟