روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایجاد اقتصادی قوی در این کشور پرداخت و آن‌ را یکی از بزرگ‌ترین و توهین‌آمیز‌ترین دروغ‌های او خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: یک گزارش اقتصادی جدید تصویری واقعی از مشکلات شدید اقتصادی در آمریکا را نشان داد. بر اساس گزارش اداره آمار کار آمریکا، در ماه آوریل، ۲۰ میلیون شغل به علت شیوع ویروس کرونا از بین رفت و میزان بیکاری به ۷/۱۴ درصد افزایش یافت.این بالاترین رقم از زمان رکود بزرگ است.

اکنون دیگر رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فقط بر سر این نخواهد بود که چه کسی می‌تواند در بحبوحه شیوع ویروس کرونا کشور را به حالت عادی بازگرداند، بلکه این موضوع هم مطرح خواهد بود که چه کسی می‌تواند اقتصاد کشور را بهتر بازسازی کند و از میلیون‌ها آمریکایی که از این بدترین فاجعه اقتصادی در تقریبا یک دهه گذشته رنج می‌برند، محافظت کند.

این روزنامه در ادامه افزود: رئیس جمهور ترامپ در حال حاضر در مبارزات انتخاباتی خود از این موضوعات استفاده کرده است و هسته اصلی آن یکی از بزرگ‌ترین و توهین آمیز‌ترین دروغ‌های ترامپ است. او ادعا می‌کند که یک بار چشمگیرترین اقتصاد را در جهان ایجاد کرده است و اکنون نیز برای دومین بار این کار را انجام خواهد داد.

او در یکی از مبارزات انتخاباتی‌اش گفت: ما بزرگترین اقتصادی را که جهان تا کنون به خود دیده است ساخته‌ایم و می‌خواهیم این کار را بار دیگر انجام دهیم.

برخی از کارشناسان می‌گویند به علت شرایط فوق‌العاده‌ای که پیش آمده ترامپ برای مشکلات اقتصادی مقصر دانسته نخواهد شد. در این زمینه تردید وجود دارد، اما حتی اگر این مسئله درست باشد، باز هم این موضوع مطرح است که چه کسی در بازسازی اقتصاد کشور بهتر عمل خواهد کرد؛ و ترامپ برای چنین بحثی در جایگاه بسیار بدی قرار دارد.

دروغ، دروغ، دروغ
اول این که پایه و اساس ادعای اصلی وی در این زمینه بر اساس دروغ‌های مضحکی استوار است.

ترامپ اقتصاد پیش از کرونا را آنطور که ادعا می‌کند ایجاد نکرده است بلکه آن‌ها را به ارث برده است. این مسئله در تقریبا همه معیار‌های اصلی صادق است، مانند افزایش اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری که هر دو در دوران ریاست جمهوری اوباما ثابت بود و به دوران ریاست جمهوری ترامپ منتقل شد.

البته ترامپ همیشه ادعا می‌کند که یک ویرانه اقتصادی تحویل گرفته و آن را به یک موفقیت چشمگیر و درخشان تبدیل کرده است. اما اکنون بیان چنین اظهارات بی معنایی دشوارتر شده است و این رای‌دهندگان هستند که ممکن است وضع وحشتناک موجود را با پایان دوران ریاست جمهوری اوباما مقایسه کنند.

خلاصه کلام این که روند اقتصادی پیش از کرونا که ترامپ آن را انعکاسی از اقدامات درخشان خود می‌داند حاصل دوران ریاست جمهوری اوباما بوده و بایدن در آن نقش بزرگی داشته است.

برنامه هوشمندانه ترامپ این بود که از اقتصاد خوبی که بخش عمده‌ای از آن را به ارث برده بود استفاده کند. وی از قدرت دروغگویی جادویی خود برای بد نشان دادن اقتصاد دوران اوباما استفاده می‌کرد و رونق اقتصادی کشور را نتیجه سیاست‌های خود می‌دانست.

اکنون بیشترین امید ترامپ استفاده از از ویژگی منحصر به فرد خود است. وی به برنامه «فاکس اند فرندز» گفت: «ما قدرتمندترین اقتصاد را در تاریخ جهان داشتیم».

در انتهای این مطلب آمده است: اما ترامپ نمی‌تواند درباره این حقیقت که خودش موجب بدتر شدن بحران کرونا شده است دروغ بگوید. وی چندین هفته را که می‌شد جلوی شیوع ویروس کرونا را گرفت، تلف کرد که در نتیجه منجر به تعطیلی اقتصادی شد. این مجموعه‌ای از دروغ‌های به شدت توهین‌آمیز ترامپ است که هیچ کسی نمی‌تواند آن را طور دیگری قلمداد کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار