در پی شیوع ویروس کرونا در انگلیس و اجرای مقررات قرنطینه، بسیاری از خانواده‌ها برای سیر کردن فرزندان خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: از زمان شروع قرنطینه در انگلیس، خانواده‌هایی که دارای کودک هستند و با کمبود مواد غذایی دست به گریبانند، دو برابر شده و این درحالی است که میلیون‌ها نفر برای تهیه غذا در تلاشند.

این روزنامه انگلیسی افزود: حدود یک پنجم خانواده‌های انگلیسی که دارای کودک هستند، در پنج هفته گذشته به مواد غذایی کافی دسترسی نداشته‌اند و درحالیکه خانواده‌های آسیب‌پذیر با قرنطینه و از دست دادن درآمد خود دست به گریبانند، کودکان نمی‌توانند غذای کافی دریافت کنند.

این مشکل برای خانواده‌های پرجمعیت تر، خانواده‌های تک والد و آن‌هایی که فرزندان ناتوان جسمی و ذهنی دارند، وخیم‌تر است.

گزارش شده است ۳۰ درصد از خانواده‌های تک والد و ۴۶ درصد از خانواده‌هایی که کودکان ناتوان دارند، از امنیت غذایی برخوردار نیستند و تامین نیاز‌های اساسی تغذیه‌ای در خانه برای آن‌ها دشوار است. با توجه به آنکه مدارس دیگر صبحانه و ناهار رایگان در اختیار کودکان نیازمند قرار نمی‌دهند، خانواده‌های فقیرتر با بحران شدیدی دست به گریبانند.

برنامه دولت در زمینه تخصیص بن غذایی به ارزش ۱۵ پوند در هفته برای کودکان تا زمان بازگشایی مدارس نیز با مشکلاتی مواجه شده است، زیرا بسیاری از والدین نمی‌توانند این بن‌ها را دانلود یا با آن‌ها در مغازه‌ها خرید کنند.

به گزارش بنیاد غذا، از ۶۲۱ هزار کودکی که پیش از شیوع ویروس کرونا به صبحانه رایگان دسترسی داشتند، تنها برای ۱۳۶ هزار نفر یک جایگزین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار