یک منبع آگاه از طرح برنامه‌ای در دولت انگلیس خبر داد که بر اساس آن محدودیت‌های کرونایی تا اواسط پاییز به طور کامل برداشته نخواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، یک بیانیه ۵۰ صفحه‌ای را تهیه کرده است که در آن جزئیات برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در پنج مرحله تا ماه اکتبر ارائه شده است.

میرر به نقل از یک منبع آگاه در دولت که خواست نامش فاش نشود، این خبر را منتشر کرد و نوشت این برنامه یک‌شنبه آینده اعلام خواهد شد و از روز دوشنبه به اجرا درمی‌آید و تا اواسط پاییز ادامه خواهد داشت. هرچند مقامات نگرانند موج دوم کرونا یا شیوع بیماری دیگر «برنامه‌های آن‌ها را نقش بر آب کند.» این منبع به میرر گفت «کمی تردید برانگیز است. هیچ کس نمی‌تواند کاملا تایید کند که چه کاری و در چه زمانی باید انجام شود. هر کسی هم که ایده‌ای دارد دیگران با آن مخالفت می‌کنند. ما کره جنوبی نیستیم.»

این برنامه شامل پنج مرحله است که ابتدا با تشویق کارمندان به بازگشت به کار خود و همچنین از سرگیری فعالیت در فضا‌های باز آغاز می‌شود. سپس در آغاز تابستان پیش بینی می‌شود مدارس ابتدایی بازگشایی شوند و اجازه ملاقات خانواده‌ها و اقوام داده شود. مرحله بعدی بازگشایی تمامی مدارس و ازسرگیری فعالیت کافه‌ها خواهد بود؛ و احتمالا در این مرحله مسابقات لیگ برتر پشت در‌های بسته برگزار خواهد شد.

در این برنامه پیش بینی شده است تمامی خرده‌فروشان و غذاخوری‌ها در اوایل پاییز کار خود را شروع کنند و در همه این مراحل از مردم خواسته می‌شود به شدت فاصله اجتماعی را حفظ کنند. پیش بینی می‌شود در ماه اکتبر به هواداران فوتبال اجازه داده شود به تماشای مسابقات در استادیوم‌ها بپردازند.

خبر برنامه مرحله‌ای خروج از محدودیت کرونایی در انگلیس پس از آن منتشر می‌شود که این کشور در میان تمامی کشور‌های اروپایی نخستین موردی بود که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در آن به بالای ۳۰ هزار نفر رسید. تاکنون بیش از ۲۰۲ هزار نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار