انگور اسکنه‌ای از قابلیت انبارمانی خوبی برخوردار است.

تولید ارقام مطلوب انگور در خنداب با پیوند اسکنه‌ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی استان مرکزی برای بهبود عملکرد تولید انگور استان برای اولین بار در استان مرکزی اقدام به تحقیقات بر روی انگور با روش پیوند اسکنه‌ای در شهرستان خنداب کرده است.

رسولی عضو هیئت علمی پژوهشکده میوه‌های سردسیری موسسه باغبانی کشور در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: از مزیت‌های این طرح این است که انگور به دست آمده زود از طرح و تجاری هستند و دارای خاصیت بهتر تازه خوری است و از قابلیت انبارمانی خوبی برخوردار است.

رسولی افزود: در کشور بیش از ۱۵ روم سرشاخه کاری مو انگور مورد تحقیق قرار گرفته و در شهرستان خنداب تحقیق کارگاهی بر روی ۵ نوع انگور را انجام می‌شود.

زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: از باغات انگور استان سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول انگور به دست می‌آید.

زارعی افزود: از گونه‌های انگوری که در کشور تولید می‌شود می‌توان به انگور شاهرودی یاقوتی عسگری بی‌دانه ریش بابا کشمشی صاحبی فخری گوهر و لعل حسینی اشاره کرد

او اضافه کرد: سطح زیر کشت باغات استان مرکزی ۷۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۵ هزار هکتار آن باغات انگور است.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.