رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۸۵۲ میلیارد ریال اعتبار امسال برای توسعه ضریب مکانیزاسیون این به استان اختصاص یافت که صرف تامین یک هزار دستگاه ماشین آلات می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بابایی رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: ۵۰۰دستگاه تراکتور و کمباین و ۵۰۰ دستگاه ادوات با جذب این اعتبارات به امکانات بخش کشاورزی استان مرکزی افزوده می‌شود که نقش موثری در افزایش ضریب مکانیزاسیون این بخش دارد.

بابایی افزود: متقاضیان می‌توانند نسبت به درخواست تهیه ماشین آلات بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف باغی، منابع طبیعی و گلخانه‌ای که مورد تایید مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایران است اقدام کنند.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۱۳ میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون سال گذشته به بخش کشاورزی این استان اختصاص یافت که ۹۵ درصد آن جذب و صرف تامین ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات شامل ۳۰۰ دستگاه تراکتور و کمباین و ۵۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی شد.

او ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان مرکزی در پایان سال ۹۷ را یک و ۶۵ صدم اسب بخار به ازای هر هکتار عنوان کرد و افزود: با جذب این اعتبارات ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در پایان سال گذشته به یک و هفت دهم اسب بخار در هر هکتار افزایش یافت.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با جذب اعتبارات مکانیزاسیون اختصاص یافته به استان مرکزی در سال جاری ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در پایان سال جاری به یک و هشت دهم اسب بخار در هر هکتار افزایش یابد.

بابایی ۴۰ درصد ناوگان مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان مرکزی را فرسوده عنوان کرد و گفت: ۶۰ درصد ماشین آلات این بخش در سال‌های اخیر با اختصاص اعتبار مکانیزاسیون بازسازی و نوسازی شده‌است.

او ادامه داد: نوسازی ناوگان بخش کشاورزی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش هدر رفت محصولات بخش کشاورزی، افزایش تولید، رونق اقتصادی برای کشاورزان و جهش تولید در این بخش را به همراه دارد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل‌های شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.