همزمان با برگزاری نهمین جشنواره انگور هزاوه ؛ خانه امیر کبیر آماده بازدید گردشگران و علاقمندان است

منزل امیرکبیر آماده بازدید علاقه مندانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت:  بنای منسوب به خاندان امیر کبیر که توسط اداره کل میراث فرهنگی مرمت شده و  برای تبدیل شدن به موزه امیر کبیر و مرکز مطالعات تاریخ معاصر استان آماده می باشد،در ایام برگزاری جشنواره انگور هزاوه آماده بازدید گردشگران و علاقمندان است.

ایزدی ادامه داد : این جشنواره برای نهمین بار در روستای هزاوه شهر اراک برگزار می شود و به سبب اینکه برگزاری این مراسم با ایام ماه صفر مصادف شده نام آن به آئین شکرگزاری برداشت انگور روستای هزاوه تغییر داده شده است.

او افزود: این جشنواره برای آشنایی گردشگران و علاقمندان به تنوع و خواص درمانی انگور برگزار می‌شود.

علیرضا ایزدی اظهار داشت: آئین شکرگزاری برداشت انگور روستای هزاوه از چهارشنبه ۲۴ مهرماه با حضور مسئولان شهری و استانی راس ساعت ۹ آغاز و فعالیت این مجموعه به مدت یک هفته از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب ادامه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: این مراسم درقالب گردهمایی بیش از ۴۰ غرفه برای ارائه انگور و محصولات تولیدی از انگور برگزار و به منظور افزایش رونق اقتصادی، سایر محصولات محلی نیز در کنار انگور و مشتقات آن در غرفه‌ها ارائه می‌شود.

ایزدی افزود: طرح محتوایی موزه امیر کبیر در حال تهیه می باشد که پس از تهیه و تایید توسط اداره کل موزه های کشور قابلیت اجرایی خواهد یافت.

یکی از مزایای گردشگری روستایی این است که با ایجاد در آمد برای محلی ها می تواند به حفظ و گسترش مشاغلی مانند خرده فروشی، حمل و نقل و مشاغل پزشکی و دارویی در منطقه کمک کند. همچنین روستایی ها با فروش مستقیم محصولات خود می توانند درآمد بیشتری داشته باشند و علاوه بر آن با احساسی که از ارزشمند بودن اشتغال در صنایع دستی و تولید محصولات بومی بهشان دست می دهد، هرچه بیشتر به حفظ میراث خود ترغیب می شوند.

انتهای پیام / م

جشنواره انگور راهی برای جذب گردشگر روستایی

برچسب ها: گردشگری ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.