جشنواره آسمان پالیز با هدف گسترش توریسم روستایی در روستای وفس استان مرکزی برگزار می شود.

جشنواره آسمان پالیز ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جشنواره آسمان پالیز با هدف گسترش توریسم روستایی، گسترش ارتباط و آگاهی افزایی، معرفی بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات روستایی، حفظ، صرفه جویی و فرهنگ سازی در زمینه منابع طبیعی، افزایش شادی و نشاط مردم روستا، ایجاد انگیزه برای جوانان روستایی، ایجاد و توسعه کارآفرینی از طریق جذب سرمایه‌گذاری افراد خارج از روستا، تبلیغ و توجه به فرهنگ غنی روستایی و تقویت و معرفی آن به شهرنشینان برگزار می‌شود.

ایزدی افزود: جشنواره آسمان پالیز ۲۵ الی ۲۸ تیرماه ۹۸ در روستای وفس استان مرکزی برگزار می‌شود و این جشنواره شامل ۳ بخش عکاسی، ادبی و استندآپ کمدی است.

وی اضافه کرد: بخش عکاسی در دو قالب حرفه‌ای و عکاسی با موبایل با موضوعات طبیعت زیبای روستا، آثار تاریخی، بافت روستایی، آداب و رسوم و آیین‌های روستا، بخش ادبی در قالب داستان کوتاه و شعر در دو قالب کلاسیک و نو با موضوعات وطنم ایران، زیست روستایی، آسمان و شب و استند آپ کمدی با موضوع آزاد مخصوص هنرمندان استان مرکزی است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد:  شرایط این جشنواره عبارت اند از:

۱. شرکت در این فراخوان برای تمام علاقه‌مندان آزاد است.

۲. تعداد آثار ارسالی در بخش عکس پنج قطعه بوده و در نظر داشته باشید؛ عکس هیچ‌گونه ویرایشی نداشته باشد و به صورت فایل اصلی و با کیفیت ارسال شود.

۳. تعداد آثار ارسالی در بخش نویسندگی حداکثر سه اثر باشد و حداقل ۲۰۰ کلمه و حداکثر ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد.

۴. علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند در هر دو بخش شعر و داستان شرکت کنند و فایل‌ها را به صورت PDF و WORD هر دو ارسال کنند.

۵. برگزاری بخش استندآپ کمدی به صورت استانی بوده و شرکت کنندگان در این بخش می‌توانند ویدیو‌های ۴ الی ۵ دقیقه با کیفیت مناسب ارسال کنند و بر اساس نظرات داوران ۴ نفر اول در روز‌های برگزاری جشنواره در تیم اجرایی قرار می‌گیرند و می‌توانند در برنامه اجرا داشته باشند.

۶. در این بخش دوربین را حتماً به صورت افقی بگیرید.

۷. داشتن پوشش مناسب ضروری است.

۸. ستاد برگزاری جشنواره هیچ‌گونه مسئولیتی ناشی از خرابی و یا باز نشدن فایل‌های ارسالی توسط شرکت کنندگان را به عهده نمی‌گیرد.

۹. به کلیه هنرمندانی که آثارشان در هر بخش پذیرفته می‌شود، گواهی شرکت در جشنواره و جوایزی اهدا خواهد شد.

۱۰. آخرین مهلت ارسال آثار در جشنواره ۲۲ تیرماه است و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

لطفاً آثار خود را از طریق نرم افزار‌های واتساپ و تلگرام به شماره ۰۹۱۰۲۴۳۴۱۵۳ ارسال کنید.

تعریف گردشگری روستایی کار چندان آسانی نیست و توافقی درباره‌ آن وجود ندارد. با این حال گردشگری روستایی می‌تواند به‌طور ساده به‌عنوان مسافرت به نواحی روستایی تعریف شود. نمونه‌های زیادی از انجام فعالیت‌های گردشگری در نواحی روستایی وجود دارد، از جمله فعالیت‌های مبتنی بر طبیعت، جشنواره‌ها، وقایع میراث، جاذبه‌های مبتنی بر جامعه‌ بومی، گردشگری کشاورزی، نمایشگاه‌های هنری و صنایع دستی، تئاتر اجتماع محلی و سایر موارد.

روستای وفس به علت ساختار پله ای خانه هایش به عنوان ماسوله استان مرکزی شناخته می شود.

انتهای پیام / م 

جشنواره گردشگری روستایی در استان مرکزی برگزار می شود

برچسب ها: گردشگری ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار