چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری و نود و نهمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در اراک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ، نخستین نمایشگاه گردشگری و نود و نهمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک افتتاح شد.

این نمایشگاه در 300 غرفه ، محصولات تولیدی و صنایع دستی 31 استان كشور را برای دوستداران به هنرهای سنتی و دستی به نمایش گذاشته است .

چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان تا 21 تيرماه جاري در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک از ساعت 16 تا 22 برای بازدید علاقمندان دایر است.

بهروز اکرمی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی به برخی از مسائل و مشکلات صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات این حوزه نیازمند تلاش و خلاقیت هستیم تا این مشکلات از جمله نبود بسته بندی مناسب رفع شود.

اکرمی بر صادرات صنایع دستی تاکید کرد و افزود: یکی از رسالت های سازمان میراث فرهنگی کشور در شرایط تحریم رونق صادرات محصولات حوزه صنایع دستی است.

وی بیان کرد:  ارزش افزوده صنایع دستی استان مرکزی در شرایط امروز نیازمند توجه بیشتر است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: زنجیره ارزش در صنایع دستی ما باید بطور کامل عملیاتی شود و این نیازمند همگرایی و همفکری است.

اکرمی در ادامه افزود: یکی از کارهایی که می تواند در شرایط تحریم اقتصادی ما را راهبری کند رونق تولید در حوزه صنایع دستی و توسعه گردشگری است.

ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی معرفی تولیدات و توانمندی ها، حمايت از توليدات هنرمندان صنايع دستی، آثار برتر و برجسته صنايع دستيی استان‌های كشور و فروش و بازایابی محصولات را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد .

ایزدی افزود: بخش عمده ای از رشته های صنايع دستی سراسر كشور امسال در اين نمايشگاه حاضر شدند تا بازديدكنندگان با فرآيند تهيه محصولات صنايع دستی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از خاستگاه‌های هنر و محصولات صنایع‌دستی کشور است، اضافه کرد: در حال حاضر از 300 رشته فعال در کشور، 105 رشته به همت هنرمندان در استان مرکزی فعال است.

در  آیین افتتاحیه ضمن رونمایی از سفال سلطان آباد از 14 نفر از هنرمندان حوزه صنایع دستی استان تجلیل شد.

اراک میزبان 3 نمایشگاه در حوزه گردشگری و لباس

به مناسبت هفته عفاف و حجاب نود و نهمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی و ششمین جشنواره مد و لباس استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب کشور در اراک آغاز به کار کرد و تا ۲۱ تیرماه آماده بازدید علاقمندان است.

حجت الاسلام دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی پیوند بین طراحان و تولیدکنندگان را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: ۲۸ اثر به عنوان آثار برگزیده موفق به دریافت لوح و تندیس جشنواره و جایزه نقدی شده و کُد شیما که هویت حقوقی طراحان در بخش تولید مد و لباس هست را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام / م

رونق تولید در حوزه صنایع دستی و توسعه گردشگری در شرایط تحریم اقتصادی ما را راهبری می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.