فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری و پولشویی ۲۲ میلیاردی توسط پلیس فتا در زنجان خبر داد.

انهدام باند کلاهبرداری ۲۲ میلیاردی در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش‌های شبانه‌روزی فضای مجازی و دریافت گزارش‌های مردمی، از فعالیت یکی از متهمان سابقه‌دار در جرم برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او با اعلام اینکه پس از تحقیقات فنی و پلیسی، عامل اصلی باند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد افزود: در بازرسی از حساب‌های بانکی وی مشخص شد در طول ۴۵ روز بیش از ۲ هزار تراکنش مالی در بستر سایت ها‌ی غیر مجاز انجام شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه لپ تاپ، ۴ عدد سیم کارت، ۳ عدد فلش مموری و ۵ کارت بانکی با نام افراد مختلف کشف شد.

سردار جهانبخش اذعان داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با همدستی چند فرد دیگر با تشکیل آی دی با نام‌های مستعار در فضای مجازی وسوءاستفاده از کارت‌های بانکی افراد دیگر، با تطمیع و پرداخت مبالغ به صاحبان کارت‌های بانکی اقدام به کلاهبرداری و پولشوئی می‌کرده اند.

او با اشاره به دستگیری ۴ نفر ازاعضای این باند، اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد گردش مالی بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال توسط متهمان در زمینه کلاهبرداری و پولشویی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به این پرونده همچنان در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: هموطنان جهت پیشگیری ازهرگونه کلاهبرداری از افشای اطلاعات حساب‌های بانکی خود داری و به توصیه‌های پلیس فتا در انجام تراکنش‌های مالی و اینترنتی توجه کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.