وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عرضه سهام‌های دولتی ادامه دارد و ۲ باشگاه بزرگ ورزشی تا مرداد برای عرضه در بورس آماده سازی می‌شوند.

زیرساخت عرضه استقلال و پرسپولیس تا مرداد آماده می‌شودوزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سهام‌های دولتی همچنان در قالب بورس عرضه خواهند شد و پیش بینی مطرح شده درباره افت بورس پس از یک ماه هم صحت ندارد.

این مقام مسئول ابراز کرد: شرکت‌های مختلفی در مسیر عرضه قرار دارند که شاخص‌ترین آن‌ها ۲ باشگاه مهم ورزشی (استقلال و پرسپولیس) هستند که تا مرداد امسال عملیاتی خواهند شد. معتقدم که امسال پیک عرضه دولت به بخش خصوصی است.


بیشتر بخوانید: عرضه اولین صندوق ای تی اف با ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان در بورس 


وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر این که عرضه اولین‌ ای تی اف دولتی چگونه خواهد بود؟ گفت: فراخوان و پذیره نویسی این‌ ای تی اف که شامل بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکای امین است در قالب صندوق سرمایه واسطه مالی یکم است، امروز انجام شد.

آغاز پذیره نویسی سهام ۵ شرکت دولتی

او افزود: این عرضه به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ماخذ نرخ روز است. در این عرضه دولت برای تمام خریداران ۲۰ درصد تخفیف قرار داده است که ۱۵ درصد آن نقدی و ۵ درصد اوراق پذیره نویسی است. این پذیره نویسی برای اجرای عدالت از شنبه ۱۶ تا ۳۱ آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار