فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۸۶ درصدی جرائم به وقوع پیوسته در فضای مجازی و دستگیری ۱۴۵ متهم سایبری در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: پارسال یک هزار و ۲۰۵ مورد جرم در فضای مجازی در سطح استان خراسان شمالی به وقوع پیوست که یک هزار و ۶۹ مورد کشف و تشکیل پرونده شد.

سردار مظاهری با بیان اینکه وقوع جرائم در حوزه فضای مجازی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به میزان ۶۳ درصد افزایش داشته است، افزود: دستگیری مجرمان سایبری نیز در طول همین مدت ۱۷ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که برداشت غیر مجاز اینترنتی به عنوان اولین و بیشترین جرم به وقوع پیوسته در خراسان شمالی بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه برداشت اینترنتی در سال گذشته ۷۲۶ مورد بوده است، یاد آور شد: ۶۰ درصد از کل جرائم به وقوع پیوسته در فضای مجازی در سطح خراسان شمالی به این جرم اختصاص یافته است.

سردار مظاهری افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای با ۲۸۳ مورد نیز یکی دیگر از بیشترین جرائمی است که در حوزه فضای سایبری در استان به وقوع پیوسته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هتک حیثیت ونشر اکاذیب با ۴۹ فقره، ۴ درصد از کل جرائم حوزه سایبری را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: سایر جرائم سایبری نیز در استان خراسان شمالی در طول سال گذشته ۱۴۷ مورد بوده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.