فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۸۰۰ مورد جرم سایبری در سطح استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: در طول این مدت ۱۱۶ مجرم سایبری در استان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: پلیس فتا خراسان شمالی  حوزه برخورد با جرائم سایبری اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۸۶ درصد از جرائم سایبری به وقوع پیوسته در استان با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس فتا کشف شده است، افزود: با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شده که بیشتری جرائم در حوزه بانکداری الکترونیکی بوده است.
او   با بیان اینکه برداشت‌های اینترنتی با ۵۹۳ فقره بیشترین جرم سایبری به وقوع پیوسته در استان بوده است، یاد آور شد: کلاهبرداری رایانه‌ای با ۳۳۱ فقره، هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۶۶ فقره و سایر جرائم نیز با ۲۱ فقره از جمله بیشترین جرائم سایبری به وقوع پیوسته در طول امسال در استان خراسان شمالی بوده است.

سردار مظاهری ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۸۰۰ مورد جرم سایبری در سطح استان کشف شده و در همین رابطه تعداد ۱۱۶ نفر مجرم نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اولین شکست در حوزه هر جرمی به مالباخته بر می‌گردد، عنوان کرد: در مواردیکه مورد تهدید و اخاذی واقع شدید از انجام خواسته‌های فرد مقابل خودداری و حتما با پلیس فتا استان با شماره ۰۵۸۲۱۸۲۳۵۰۷ تماس حاصل نموده و یا به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نمایید.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.