در جلسه‌ی ستاد کرونای استان فارس طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مراکز علمی فارس در راستای مقابله با کرونا بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نادگران رئیس دانشگاه شیراز گفت: درحال حاضر ۴۲ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در دستور کار پژوهشگران و محققان این استان است و به بخش‌های مختلف تاثیرپذیر از کرونا می‌پردازد.

او افزود: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها ساخت واکسن‌های نوترکیبی به روش‌های خاص است که به صورت ویژه در دستور کار است.

نادگران ادامه داد: پژوهشگران و محققان دانشگاه شیراز با همکاری سایر مراکز علمی و تحقیقاتی استان طرح‌های دیگری شامل ساخت عینک‌های طبی محافظ در برابر ویروس، اپلیکیشن‌های شناسایی بیماران، تولید محلول‌های ضدعفونی کننده بدون نیاز به الکل را هم در دستور کار دارد که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

استاندار فارس هم در این جلسه رفتن به سمت و سوی تحقیق، پژوهش و سرمایه گذاری در زمینه‌ی مقابله با کرونا را یک فرصت برای پژوهشگران و فعالان بخش خصوصی دانست و بر لزوم حمایت از این طرح‌ها تاکید کرد.

رحیمی گفت: این موضوع فرصت‌های علمی جدیدی را پیش روی محققان و پژوهشگران گذاشته و در ارتقا سطح علمی دانشگاه‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

او افزود: تحقیقات در زمینه مقابله با کرونا فرصت‌های بی نظیر دانش پایه‌ای را هم برای بخش خصوصی بوجود می‌آورد که نباید از آن غافل شد.

استاندار فارس در ادامه از حمایت‌های دولت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای مقابله با کرونا خبرداد و افزود: دولت از هیچ حمایتی دراین زمینه دریغ نخواهدکرد.

در این جلسه بر تشکیل کمیته مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فعالان بخش خصوصی باهدف به نتیجه رسیدن هرچه زودتر طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌ی مقابله با کرونا ویروس تاکید شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار