سمن‌ها کمک‌های مردمی را مدیریت می‌کنند

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان استان کرمان گفت: سمن‌ها یکی از گروه‌های اصلی برای اجرا کردن پروژه‌های مدیریت بحران مردم محور محسوب می‌شوند، لذا می‌توانند در مواقع بحران کمک‌های مردمی را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محبوبه نژادزمانی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در نخستین جلسه هماهنگی رزمایش استانی "همت جوانانه،کمک مومنانه" که با حضور پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان، مرادی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان و اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد استان کرمان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: مباحث اجتماعی امروز به یکی از مهمترین دغدعه های همه ی جوامع، از جمله ایران تبدیل شده و مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است.

 

او با اعلام اینکه در مدیریت بحران، سه نهاد اصلی دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی نقش اساسی را دارند، افزود: در بحران های اخیر جامعه،NGO ها (سازمان های مردم نهاد) ثابت کردند که بدون هیچ گونه نگاه سیاسی، تشریفات و خودنمایی می توانند همچون بخش های دیگر جامعه در سراسر کشور به مردم و سازندگی ایران خدمت کنند.

نژادزمانی سمن ها را بازوان پرتوان مردمی دانست و تصریح کرد: آنها می توانند در شرایط دشوار به یاری دولت و نهادهای رسمی بیایند و از شدت آلام جامعه بکاهند و بتوانند گام های موثری تری را در راه سازندگی ایران بردارند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: عملکرد اخیر سازمان های مردم نهاد نسبت به سال های گذشته نشان می دهد، عملکرد بهتر و هماهنگ تری به صورت کشوری از خود ارائه دادند و با دقت، سرعت و صحت بیشتری به این کمک رسانی پرداختند و این نشان از کارآمد شدن آنهاست که توانستند به جایگاه بهتری دست یابند.

نژادزمانی با اعلام اینکه سازمان های مردم نهاد، یکی از گروه های اصلی برای اجرا کردن پروژه های مدیریت بحران مردم محور محسوب می شوند، گفت: با توجه به ظرفیتی که این سازمان ها در تعامل با اجتماعات محلی و توانمندسازی مردم برخوردارند، مدیریت باید یک کاسه شود و شکل و جهت پیدا کند و تخصصی شود، از این رو بهتر است در مواقع بحران کمک های مردمی مدیریت شوند و این کمک ها به سمت نهادهای مردمی هدایت شود.

 

او از جامعه ورزش تقاضا کرد: مثل همیشه که در همه ی عرصه های فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند، در رزمایش "همت جوانانه و کمک مؤمنانه" نیز حضوری فعال داشته باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.