سامانه آموزش‌های مشاوره‌ای در کرمان افتتاح می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از راه اندازی سامانه آنلاین آموزش‌های مشاوره‌ای طی هفته جوان برای نخسین بار در کرمان خبر داد و گفت: به محض عادی شدن شرایط، این سامانه با حضور معاون وزیر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مراسم معارفه سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان که با حضور معاونان این اداره کل در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، به بحران کرونا در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: هم اکنون در بحث باشگاه‌ها نگرانی‌هایی وجود دارد، چرا که بخش زیادی از باشگاه داران و مربیانی که زیرمجموعه این باشگاه‌ها کار می‌کنند، تنها درآمدشان از همین محل بود.

 

او ابراز امیدواری کرد: این مسئله هر چه زودتر مرتفع شود و دوباره بتوانیم شاهد آغاز فعالیت‌های ورزشی در استان و کشور باشیم.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از خدمات پیشین اسدی، معاون سابق امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، افزود: وی سالیان سال خدمات ارزنده‌ای را در این حوزه داشت و اتفاقات بسیار خوبی را شاهد بودیم.

 

او برگزاری دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد کشور به میزبانی کرمان و افزایش تعداد کمی سازمان‌های مردم نهاد استان کرمان را برخی از این خدمات عنوان و تصریح کرد: هم اکنون بالای ۱۳۰ سمن دارای اعتبارنامه داریم که در مقایسه با سایر استان‌ها عدد بسیار قابل قبولیست.

پاریزی برای اسدی که امروز عنوان مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان را عهده دار است، آرزوی توفیق کرد و بیان داشت: حضور وی در این سمت امروز برای استان کرمان و اداره کل ورزش و جوانان افتخاریست و امیدواریم این ظرفیت هم در کشور و هم در استان کرمان سبب خیر و برکت باشد و همین امر سبب ارتباطات موثرتر استان کرمان با وزارت و حوزه ستادی وزارت شود که قطعاً این اتفاق خواهد افتاد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان برای محبوبه نژاد زمانی سرپرست معاونت امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در سمت جدید آروزی موفقیت کرد و گفت: با توجه به اشرافی که وی بر این حوزه دارند، امیدواریم این حوزه مانند گذشته به کار خود ادامه دهند.

پاریزی به بازپس گیری خانه جوان اشاره کرد و افزود: زمینه و مقدمه این کار فراهم شده و به زودی شاهد این امر هستیم، چرا که این خانه یک پایگاه اجتماعی بسیار مناسب برای جوانان است تا بتوانند آنجا کار کنند و حتی مکانی نیز به منظور استقرار حوزه معاونت جوانان به شمار می‌رود تا از نزدیک ارتباطات خود را با سمن‌ها حفظ کنند.

 

او با اعلام اینکه در هفته جوان شاهد برنامه‌های خوبی، برای حوزه سمن‌ها بودیم، راه اندازی سامانه‌ی آنلاین آموزش‌های مشاوره‌ای را یکی از این برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: وزارتخانه بخش زیادی از پول این سامانه را تأمین کرده و هم اکنون دفترش آماده است که پس آرام شدن فضای کرونایی، با حضور معاون وزیر و استاندار شاهد افتتاح آن هستیم.

پاریزی ضمن تشکر از بانیان این سامانه آنلاین بیان داشت: این سامانه می‌تواند منشأ تحول عظیمی در سطح استان باشد، چرا که ظرفیتیست که اولین بار در سطح کشور در کرمان اتفاق می‌افتد.

 

او در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد: در نخستین جلسه شورای معاونین با حضور خانم نژادزمانی بتوانیم تصمیمات خوبی برای حوزه جوانان بگیریم و این تصمیمات بتواند به روند سرعت کارهایمان در حوزه ستادی اداره کل ورزش و جوانان کمک کند و نهایتاً بتوانیم گستردگی کارمان را در حوزه سمن‌ها در سطح شهرستان‌ها شاهد باشیم.

پاریزی گفت: باید سمن‌هایی که اعتبارنامه دریافت کردند، ساماندهی شوند و اقداماتی هم در بحث اخذ شناسه ملی و هم افتتاح حسابشان صورت گیرد تا ما بتوانیم کمک‌ها را به صورت عادلانه‌تر و متعادل داشته باشیم و در کنار این اتفاقات، از این پس، گزارشات سمن هایمان را به صورت ماهیانه داشته باشیم تا بتوانیم مسائل این حوزه را رصد کنیم.

 

او از سمن‌هایی که در ماه‌های اخیر هم در بحث کمک به مناطق سیل زده و هم مقابله با شیوع ویروس کرونا فعالیت داشته اند، به صورت ویژه تشکر کرد.

در این مراسم، طی ابلاغی از سوی میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، محبوبه نژاد زمانی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان این اداره کل معرفی شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار