مدیرکل ورزش کرمان عنوان کرد؛

مس قوی‌ترین معین اقتصادی بخش ورزش کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: تنها معین اقتصادی که در حوزه ورزش خوب و قوی کار کرده صنایع مس است و باید قدردان این نعمت خدادادی باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، در جلسه شورای ورزش شهرستان شهربابک گفت: شهربابک رشد بسیار خوبی در حوزه ورزش داشته است و نسبت به جمعیتش در استان کرمان یکی از بهترین شهرستان‌ها در حوزه زیرساخت‌های ورزشی است.

او به آمار ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان اشاره و شهربابک را جزو شهرستان‌های کم حاشیه استان در بخش ورزش توصیف کرد.

 

پاریزی بیان داشت: اهمیت به ورزش بانوان در شهربابک بسیار خوب و مثبت بوده است، اما باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

او رفع مشکلات ورزش شهرستان را بر اساس اولویت بندی لازم دانست و عنوان کرد: باید برنامه ریزی‌ها به نحوی باشد که از امکانات ورزشی شهرستان به نحو مطلوب تری استفاده کرد.

پاریزی تاکید کرد: ورزش دانش آموزی، هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی باید برنامه ریزی داشته باشند که با این امر مهم هم افزایی در ورزش صورت بگیرد.

 

او بیان داشت: در حوزه ورزش همگانی، همه هیئت‌های ورزشی ملزم هستند که کمیته‌ی همگانی خود را فعال کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تاکید کرد: حوزه‌های توسعه زیرساخت‌های ورزشی، توجه به ورزش همگانی، قهرمانی، جانبازان و معلولان و بانوان باید در کنار هم و به صورت متعادل مدیریت شوند.

او توسعه همگانی ورزش را زمانی نتیجه بخش دانست که آسیب‌های اجتماعی شهرستان کاهش یابند.

 

پاریزی با اشاره به اینکه هیئت‌های ورزشی شهربابک در طرح ملی از فجر تا نوروز ضعیف کار کرده اند، افزود: ما سعی داریم که در این طرح استان کرمان با تفاوت رتبه اول کشور را کسب کند و هر ساله نیز جزو شش استان برتر کشور بوده ایم.

او گفت: ورزش شهربابک همیشه در رتبه بندی‌هایی که از سوی اداره استان انجام می‌شد، جزو سه شهرستان برتر استان بوده است و می‌طلبد که این جایگاه حفظ شود و نباید شاهد هیچ افتی باشیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برخی اعتبارات دولتی در ورزش شهربابک اشاره کرد و بیان داشت: برای ساخت خانه جوان شهربابک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و برای سالن شهر خاتون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

او از فعالیت‌های بنیاد علوی در قلعه گنج به عنوان پایلوت یاد کرد و اظهار داشت: عمده‌ی اعتبارات ما در حوزه ورزش از محل ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود که تاکنون ۸ درصد به ما تخصیص داده شده است.

 

پاریزی تصریح کرد: تنها معین اقتصادی که در حوزه ورزش خوب و قوی کار کرده صنایع مس است و باید قدردان این نعمت خدادادی باشیم.

او به برخی پروژه‌های مشارکتی ساخته شده در شهربابک اشاره و اعلام کرد: ساخت چند سالن سقف کوتاه در دستور کار صنایع مس قرار دارد، اما این کار‌ها باید به صورت مشارکتی انجام شود.

او با اشاره به اینکه باید مطالبه گر و متعهد باشیم، یادآورشد: با توجه به نیروی انسانی زیرمجموعه آموزش و پرورش، باید زیرساخت‌های بیشتری در این حوزه ایجاد شود.

 

مدیر کل ورزش و جوانان کرمان تصریح کرد: ورزشکاران حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان شهربابک را شامل می‌شوند و از خدمات ورزشی شهرستان استفاده می‌کنند و این آمار قابل توجهی نسبت به جمعیت شهرستان است.

او به تشکیل ستاد‌های ساماندهی امور جوانان شهرستان شهربابک تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه سمن‌های شهرستان وجود دارد و این افزایش آگاهی نسبت به نحوه‌ی خدمات گیری از سمن‌ها باید نهادینه شود.

 

سعید قائینی فرماندار شهربابک نیز در ادامه ضمن تشکر از زحمات پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مطالبه گری شرط اول بدست آوردن هرچیزی است.

او افزود: مدیریت مطلوب بدین معناست که کمترین امکانات را در راستای بالاترین بهره وری به کارگیریم.

قائینی با بیان اینکه ما در بخش ورزش معلولان فعالیتی انجام نداده ایم، اظهار داشت: برای ورزشکاران نابینا با مساعدت بهزیستی، اداره ورزش و جوانان، شهرداری و هیئت نابینایان سرویسی برای ایاب و ذهاب این افراد در نظر گرفته شود.

 

او با اشاره به اینکه فعالیت شرکت ملی صنایع مس در حوزه ورزش فوق العاده بوده است، تصریح کرد: شهربابک سالن‌ها و امکانات ورزشی مناسبی دارد و کمتر شهرستانی از آن برخوردار است.

قائینی به برخی محدودیت‌های دولتی اشاره کرد و گفت: علی رغم فشارجهانی که به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد می شود، اما ما کمر خم نکرده ایم، بلکه پیشرفت خوبی داشته ایم و این باعث انگشت به دهان ماندن معاندان شده است.

 

او توجه به ورزش بانوان را ضروری دانست و بیان داشت: لازم است که هیئت ورزش های همگانی بیشتر فعالیت کند و برنامه‌هایی از قبیل پیاده روی، کوهنوردی و ... را برگزار کند.

قائینی تاکید کرد: باید با همکاری شهرداری، اداره ورزش و جوانان یک روز بدون خودرو را در شهربابک داشته باشیم.

محسن کرمی نیا شهردار شهربابک نیز با بیان اینکه ورزش همگانی باید مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت آن فراهم شود، گفت: جوامع پیشرفته انسان محور هستند و شهر‌ها باید برای استفاده همه سنین و اقشار از جمله کودکان و معلولان مناسب سازی شود.

 

او به سه شنبه‌های بدون خودرو در برخی شهر‌ها اشاره کرد وافزود: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهربابک نیز باید روزی در هفته را بدون خودرو فعالیت کنیم.

علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: از برنامه‌های ما پیش برد ورزش همگانی در شهرستان بوده است.

او با بیان اینکه بر اساس نیاز در هر منطقه از شهرستان شهربابک زیر ساخت‌های ورزشی فراهم شده است، گفت: علی رغم همه مشکلات موجود، ورزش شهربابک در کشور سرآمد است.

 

اسدی ضمن تشکر از زحمات فعالان حوزه ورزش به ویژه پیشکسوتان آن تاکید کرد: باید تلاش کنیم از همه امکانات و زیرساخت‌های موجود در شهرستان بالاترین بهره وری را داشته باشیم و به نحوی مطلوب از آن استفاده کنیم.

او به تلاش‌های ناصر شهبازی مسئول پروژه‌های عمرانی ورزشی شرکت صنایع مس ایران اشاره کرد و افزود: شرکت مس محدودیت‌های دارد و نمی توان انتظار داشت که همه خواسته‌ها را برآورده سازد.

 

اسدی بیان داشت: با شرایط جهانی مس بیش از حد گران می‌شود و به تبع آن می‌توان گفت شهربابک در آینده به یکی از شهرستان‌های پرقدرت تبدیل خواهد شد.

در این جلسه ناصر نعمت سرپرست اداره ورزش و جوانان شهربابک و همچنین روسای هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی این شهرستان مشکلات و مسائلی را در حوزه ورزش شهربابک مطرح کردند و خواستار رفع آن شدند.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار