یک دستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی در یکی از روستا‌های سروآباد توقیف شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مسلم مرادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: در پی گزارش همیاران و دلسوزان طبیعت مبنی بر تخریب اراضی ملی در روستای قلعه جی بخش مرکزی نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی فورا به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران یگان حفاظت ضمن توقیف بیل مکانیکی و مختصات برداری و مستند سازی، عوامل این تخریب را شناسایی و جهت تکمیل تحقیقات به اداره منابع طبیعی سروآباد احضار کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد با بیان اینکه پرونده این تخلف به مراجع قضایی ارسال می‌شود، تاکید کرد: به سودجویان و متخلفان اجازه نخواهیم داد منابع طبیعی و جنگل‌های زیبای سروآباد به تاراج برود.

توسعه جنگل در حوزه آبخیز آلمانه

مرادی همچنین در بازدید از پروژه توسعه جنگل در روستای آلمانه، پیشرفت فیزیکی این پروژه را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد با مساعد شدن شرایط جوی، تا چند روز آینده به صورت کامل عملیات چاله کنی و غرس نهال‌ها در این منطقه به اتمام برسد.

او افزود: بخشی از پروژه مذکور در روستای نسل نیز انجام شده است و مابقی در روستای آلمانه که جزو حوزه آبخیز آلمانه است، اجرا می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد اضافه کرد: پروژه توسعه جنگل در سطح ۶۳ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بوم سازگان زاگرس با کاشت گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی منطقه که غالبا بنه می‌باشد اجرا می‌شود.

یک نفر از متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی مریوان دستگیر شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان نیز از دستگیری یک نفر از متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان خبر داد و گفت: در پی گزارشات تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی در روستای سیف علیا توسط یکی از اهالی روستا با هماهنگی با مقام قضایی حکم جلب برای شخص متخلف صادر و با همکاری نیروی انتظامی حکم جلب اجرا و متخلف بازداشت و زندانی شد.

کشف و ضبط ۸ کیسه زغال قاچاق در روستای گاگل مریوان

شاهرخ محمودی یادآور شد: با گشت زنی و بازرسی همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان در اراضی جنگلی روستای گاگل، ۸ کیسه زغال جنگلی که به صورت قاچاق تهیه شده بود کشف و ضبط و به اداره منابع طبیعی بارگیری و منتقل کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.