تولید گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از سوخت‌های فسیلی موجب گرم‌تر شدن کره زمین و ذوب یخچال‌ها شده است و وقوع سیلاب‌های شدید و تخریب مناطق ساحلی آمریکا را در پی خواهد داشت.

هشدار درباره افزایش سطح آب و تخریب مناطق ساحلی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پژوهشگران درباره وقوع سیلاب‌های شدید و تخریب برخی از زیرساخت‌ها و مناطق ساحلی آمریکا تا سال ۲۱۰۰ میلادی هشدار دادند.

تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد در صورت ادامه افزایش سطح دریا به مقدار کنونی، آمریکا تا پایان قرن حاضر تقریبا هر روز شاهد وقوع رویداد‌های مربوط به سیلاب‌های شدید خواهد بود.

تولید گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از سوخت‌های فسیلی موجب شده است زمین بیش از یک درجه سانتی گراد گرم‌تر، لایه‌های یخ‌های قطبی ذوب و در نتیجه، سبب افزایش جهانی سطح دریا‌ها شود.


بیشتر بخوانید: توفان هم به بحران کرونا در آمریکا اضافه شد+ تصاویر


پژوهشگران با اشاره به افزایش تا ارتفاع دو متری سطح اقیانوس‌ها تا سال ۲۱۰۰ پیش بینی می‌کنند در صورت وقوع اینگونه تغییرات آب و هوایی سواحل آمریکا با جز و مد‌های بسیار شدید روبرو خواهند شد.

محققان اقلیم شناسی با اشاره به داده‌های مختلف مربوط به افزایش سطح دریا پیش بینی می‌کنند آمریکا در آینده شاهد وقوع حوادث مربوط به سیلاب‌های سهمگین و مخرب خواهد بود. از این رو، بیشتر برنامه ریزی‌های مربوط به دما نشان می‌دهد سطح دریا‌ها حتی از آنچه پیشتر پیش بینی شده است هم بالاتر رود.

پژوهشگران دریافتند، خطر وقوع سیلاب‌های شدید بطور میانگین در شرایط افزایش سطح آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها هر ۵ سال دوبرابر می‌شود.
گزارش‌ها نشان می‌دهد در صورت تغییرات شدید جزر و مدی، سواحل آمریکا شامل میامی، آتلانتیک سیتی و چارلستون در دهه‌های آینده شاهد پیامد‌های شدید اینگونه رویداد‌های اقلیمی خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار