مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: ۵۳۰ روستای این استان هم اکنون دارای طرح هادی هستند که کار بازنگری طرح در ۱۶۱ روستا از این تعداد نیز به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رضا قادری گفت: کردستان یک هزار و ۶۹۵ روستای دارد که برای یک هزار و ۳۴۸ روستا که یک هزار و ۳۱۵ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، اجرای طرح هادی مصوب شده است.

او افزود: طرح‌های هادی روستایی در پایان افق ۱۰ ساله بدنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها، طرح‌های تهیه شده نیازمند بازنگری و به هنگام سازی هستند که بازنگری این طرح در ۱۰۱ روستای استان به پایان رسیده است.

قادری هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در ادامه افزود: تاکنون ۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده و قرار است تا سال ۱۴۰۴ حدود ۹۰ هزار واحد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شود که معادل ۷۵ درصد مسکن‌های روستایی است.

او به تملک زمین‌های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۹۲ هکتار زمین در قالب ۶ هزار و ۱۷ قطعه به تملک روستاییان در استان کردستان در آمده است.

قادری اضافه کرد: در طول ۴۱ سال اخیر، پنج هزار و ۱۹۸ مسکن روستایی و هشت هزار و ۳۷ مسکن شهری حادثه دیده تعمیر و نوسازی شده است.

او همچنین از تحویل ۷۲ هزار و ۷۴۸ جلد سند مسکن روستایی به روستاییان استان از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن خبر داد و اظهار داشت: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم ۱۰ هزار و ۵۵۷ سند واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان تاکید کرد: بنیاد مسکن کردستان به عنوان استان معین، ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد مسکن آسیب دیده در شهر و روستا‌های کشور را هم تعمیر و بازسازی کرده است.

از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان، ۲۹ درصد آن یعنی ۴۶۹ هزار نفر در هزار و ۶۹۵ روستا سکونت دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.