کشاورزان جنوب کرمان در انتظار آزاد شدن تعرفه پیاز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تعرفه صادرات پیاز با تصویب هیات دولت برداشته شده و منتظر ابلاغ به استان‌های مرزی برای رفع مشکل کشاورزان هستیم.

کشاورزان جنوب کرمان در انتظار آزاد شدن تعرفه پیازسعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  گفت: با پیگیری‌های متعدد صورت گرفته از سوی هیات دولت برای رفع مشکل کشاورزان جنوب استان و برداشت تعرفه صادرات این موضوع بررسی و به تصویب رسیده است.

او افزود: با تصویب این موضوع منتظر ابلاغ این مصوبه از سوی وزارت صمت به استان‌های مرزی هستیم تا کشاورزان ما بتوانند به موقع محصولشان را صادر کنند.

برخوری تصریح کرد: از شب گذشته که این مصوبه به تایید رسیده قیمت پیاز در جنوب کرمان افزایش یافته است و اکنون از دو هزار و هفتصد تومان تا سه هزار تومان خرید و فروش میشود که یکی از تاثیرات مثبت این ابلاغیه است.

او بیان داشت: کشاورزان و پیازکاران احتمالا ظرف امروز تا فردا می‌توانند محصولاتشان را بدون تعرفه صادر کنند.

برخوری از پیگیری‌های استاندار کرمان به لحاظ حمایت جدی این موضوع قدردانی کرد.

۱۱ هزار هکتار سطح زیر کشت محصول پیاز جنوب کرمان وجود دارد که حدود ۶ هزار هکتار آن در حال حاضر برداشت نشده و باتوجه به وضع تعرفه صادراتی ۱۰ هزارتومانی به ازای هر کیلو گرم پیاز از پانزدهم اسفندماه توسط وزارت صمت و از طرفی شیوع بیماری کرونا که منجر به بسته شدن رستوران ها، لغو مراسمات، جشن‌ها و افزایش قیمت حمل و نقل، مشکلات تردد که منجر به کاهش مصرف داخلی شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار