کشاورزان بخش یزدان آباد که تامین امنیت غذایی مردم را بر عهده دارند، با رعایت موارد بهداشتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فصل بهار، فصل قوت گرفتن کار کشاورزان است، کشاورزانی که با همت و تلاش خود تامین امنیت غذایی مردم را بر عهده دارند، اما در بهار کرونایی زحمت کشاورزان کمی بیشتر شده و این قشر باید در کنار فعالیت روزانه موارد بهداشتی ویژه شغل خود را رعایت کنند.

 

حسین ابراهیمی، رییس جهاد کشاورزی بخش یزدان آباد گفت: امنیت غذایی یکی از اولویت‌های مهم در دنیا است که کشاورزان همواره در خط نخست این عرصه و تامین کننده این امنیت هستند و برای اینکه بتوانند در این عرصه فعال و پویا بمانند باید ابتدا سلامت خودشان را تامین کنند.

او افزود: خروج کشاورزان از منزل برای انجام فعالیت روزانه بسیار ضروری است، اما باید با رعایت کامل نکات بهداشتی توصیه شده و پرهیز از تجمع افراد صورت گیرد.

 

ابراهیمی تصریح کرد: استفاده از کارگران فصلی برای انجام مراحل باغداری به ویژه شخم زدن زمین، هرس درختان و سم پاشی در این موقع از سال معمول است، بنابراین کشاورزان باید تجمعات را به حداقل برسانند.

او بیان داشت: شایسته است کشاورزان ادوات و تجهیزات کشاورزی را به صورت مستمر ضد عفونی کنند.

 

 رییس جهاد کشاورزی بخش یزدان آباد ضمن تشویق کشاورزان به کشاورزی علمی و اصولی گفت: باغات این بخش به صورت دائم با تلاش کارشناسان پهنه‌های هفتگانه مرکز جهاد کشاورزی یزدان آباد پایش می‌شوند و اخبار و اطلاعات مربوطه و پیش آگاهی‌های لازم به اطلاع کشاورزان و بهره برداران قرار می‌گیرد.

 

 او پیش بینی کرد: با مدد الهی و در سایه همکاری و تعامل خردمندانه کرونا ویروس را شکست داده و تبعات منفی آن را به حداقل ممکن خواهیم رساند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار